Segons l'article 6.2 de la llei, en vigor des del 17 de desembre de 2010, quan el Govern faci una campanya de publicitat no podrà "excloure'n cap dels suports o mitjans de la mateixa tipologia d'entre els que estiguin inclosos en la campanya publicitària".
O sigui: que si l'Executiu publica un anunci en un diari de l'Arxipèlag, ho ha de fer en tots, llevat que expliqui les excepcions "de manera expressament motivada". En aquests moments i anteriors, l'Executiu està programant campanyes de publicitat per a publicacions diàries de les quals s'exclou dBalears.
Però, a més, la llei preveu la creació d'una Comissió de Publicitat Institucional formada per "persones de reconegut prestigi professional o acadèmic" escollides amb majoria absoluta pel Parlament. La comissió, però, no s'ha convocat mai. Ni tan sols s'ha fet el reglament que l'ha de regir. I això que, segons la disposició final segona de la llei, s'hauria d'haver enllestit com a molt tard mig any passat l'entrada en vigor de la llei.
El termini s'acabava el juny del 2011, just un mes passades les eleccions, i es pot entendre que el nou Govern no hi arribàs a temps. Però de llavors ençà ha transcorregut un any sencer i encara no ha fet res. La comissió inexistent hauria d'elaborar informes anuals sobre la publicitat institucional, recomanar canvis en les activitats de comunicació i redactar els estudis "que consideri convenients" sobre l'aplicació de la llei.
Aquest diari ha intentat posar-se en contacte amb el cap de gabinet del president, Javier Fons, i amb la secretària de Comunicació del Govern, Helena Rubí, per parlar de l'aplicació de la Llei de publicitat institucional, però cap dels dos no ha respost la petició. Així doncs, no han pogut explicar si hi ha cap excepció que afecti el dBalears "de manera expressament motivada" per excloure'l de les campanyes institucionals.
Segons la darrera onada de l'Estudi General de Mitjans, el dBalears té 22.000 lectors. A més, és l'únic diari en català i l'article 6.2 de la llei diu que "es tindran en compte de manera destacada l'ús de la llengua, la capacitat de difusió de cada mitjà o la seva adaptació al públic objectiu".
Així mateix, la norma especifica que la quantia de la despesa de les campanyes s'ha d'assignar de manera proporcional a la capacitat de difusió de cada mitjà. De fet, aquesta llei es va fer, entre d'altres raons, per evitar que s'excloguessin mitjans concrets per desavinences polítiques. A l'article 6.1, concreta que els contractes de publicitat institucional han de respectar "els principis d'igualtat, lliure concurrència, publicitat, objectivitat, eficàcia i eficiència".
10 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Aquest és el govern de la seguretat jurídica... tots podem estar segurs que juridicament vulnereran tot el que faci falta per els seus interessos partidistes i per poder robar tan com puguin, o sigui el que ha fet sempre el grup delinquent anomenat pp.
La diferència amb El Mundo és que és un diari foraster escrit per forasters, i aquest es mallorquí i escrits per mallorquins.
Doncs si la llei ho diu se li demanda. N'hi ha jurisprudència,concretament el diari El Alcazar va guanyar una demanda.
Per tres que llegeixen aquest diari no ho val la pena de discutir res
Aquest Govern de teresetes dictadores vulnera moltes coses.
No vos queixeu que l'anterior govern tampoc ho feia a El Mundo
No és escollir, és triar.
Les úniques lleis que no vulnera el PP són les que es fan a mida. Esperau un poc, no estaran molt a canviar-la per poder dir que "s'ajusten a la llei"
És un doble discrim, perquè a més de no ser tractat com els altres diaris, el Govern està obligat, per l'Estatut d'Autonomia, a protegir la llengua catalana, pròpia de les illes Balears.
Esto debería considerarse como un ataque a nostra llengua propia