retalls a sanitat
“La sanitat és a l’UCI!”
Dues protestes en contra de les retallades aplegaren unes 3.000 persones pel centre de Palma. Uns anaven amb bata blanca i els altres, de negre, en senyal de dol
"La sanitat balear és a l'UCI!" va ser un dels lemes que se sentiren ahir en les protestes convocades a Palma a les sis de l'horabaixa en contra de les retallades. Unes 3.000 persones clamaren a favor d'una sanitat pública i de qualitat. La protesta que aplegà més manifestants, gairebé 2.000 persones, 5.000 segons els organitzadors, fou la del Sindicat Mèdic i el Sindicat d'Infermeria (CEMSATSE), que partí del Parlament i finalitzà el recorregut al Consolat de la Mar, on llegiren un manifest. Els metges i infermers, que anaven vestits amb les seves bates blanques, no s'aturaren de repetir lemes en contra del Govern com "Fora!, covards!, aquest estiu el que volem és operar!" i "Els professionals no aguantam més". Molts professionals amb les seves famílies cridaren en contra de les mesures del Pla d'equilibri en Sanitat, que al seu parer "el Govern no ha volgut negociar". Tampoc no hi faltaren els cartells, com un que mostrava una fotografia del president de les Balears, José Ramón Bauzá, i del Govern, Mariano Rajoy, que deia "Wanted: enemics públics, assaltants de la sanitat".
També a Illes Balears
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
- El tren entre Palma i Llucmajor tendrà parades al Conservatori, Pere Garau, Coll d'en Rabassa, Platja de Palma, aeroport i Son Llàtzer
5 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Algú em pot explicar per què va haver-hi dues manifestacions al mateix temps?. Gràcies
Carta al directo:quiero que sepa, y es de buena mano, que los médicos seguirán cobrando el mismo sueldo, haciendo las mismas guardias y que los cirujanos no van a dejar de tener los privilegios a la hora de hacer "peonadas". La reunión que hubo en el salón de actos de Son Espases con la consellera era precisamente para llegar a un acuerdo amistosos, para evitar la dimisión en bloque de los médicos más relevantes del centro hospitalario. Dicha reunión fue "boicoteada" por los propios trabajadores del hospital.
És ben hora que aquest gonella de president que tenim a les Balears fagi pública aviat la seva dimissió. Tot plegat ja és escandalós!!
La " mani "era de metges i infermeres i per lo tant no hi havia metgesses ni infermers ?..Evidentment he anat a la concentració de la Plaça d´Islàndia.
Aquest govern sembla voler acabar amb la sanitat pública, és veu que en Bauza vol fer calaix a la seva framacia...