retalls a sanitat
Les mobilitzacions no s’aturen als hospitals
La plataforma de treballadors del Joan March vol demanar aquesta setmana la dimissió de tot l’equip directiu de Gesma. Al General continuen les concentracions
Façana de l’hospital Joan March amb un gran llaç negre en contra de les retallades. | Joan Riera - Jaume Morey
Palma08/05/12 0:00
La portaveu de la Plataforma de treballadors de l'hospital Joan March, Loreto Buades, avançà ahir que el comitè de crisi té previst sol·licitar aquesta setmana la dimissió de tot l'equip directiu de Gesma.
També a Illes Balears
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
- El tren entre Palma i Llucmajor tendrà parades al Conservatori, Pere Garau, Coll d'en Rabassa, Platja de Palma, aeroport i Son Llàtzer
6 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ara que no hi haurà llocs on treballar serà quan arribarà la gran fornada de superprofessionals que no venien a ver feina per culpa de la llengua. Quina tropa!! Haurien de começar aviat els cessaments i les dimissions si no es vol que això acabi ben malament.
Alguns dels sindicats de Sanitat callen. Prou suport donaren al pp atacant el Pacte. Ara segurament es veuen traïts...o ja sabien quins eren els plans del govern-pp? On han duit els sindicats els treballadors de la Sanitat? Per què no donen la cara? Per què no demanen la dimissió dels consellers responsables d'aquest desastre? Dins els mateixos metges hi ha veus discordants, no sols amb la consellera, sinó amb el pp i la seva política de retalls. Aquest govern-pp no arribarà a acabar la legislatura. Seria convenient que els que fan feina per a ell se cerquin una sortida laboral abans que els cessin.
I si deixen quebrar es bancs, en lloc de rescatar-los perquè puguin repartir beneficis i es seus dirigents pugin cobrar jubilacions multimiklionaries? I si xpropiam tots es bens des especuladors que s'han forrat robant i fent embulls tots aquests darrers vint anys?
I si tanquen el Senat? I si envien el rei a la jubilació anticipada juntament amb tota la família? I si es retalla el sou als polítics? I si se suprimeixen les pensions vitalícies obtingudes per càrrecs polítics? I si es retalla la despesa militar? I si es retalla dràsticament la subvenció a l'església? I si els doblers que empresaris i treballadors pagam en imposts a les Illes Balears no se'n van a fora per mantenir altres comunitats? I si deixen de gastar supèrfluament en viatgets i dietes (els polítics)? Exemple: recent anada absurda a Suïssa del Govern Balear
Diria més que en Dumbo: on dimonis és aquell tal Lázaro que cridava contra el català? Assistim a les agressions més fortes contra la sanitat pública i ara calla. Quins interessos defensava i defensa realment aquest subjecte?
Hi trob a faltar el llaç per la llengua, perquè supòs que els empleats de la sanitat estan a favor de la llengua catalana i el seu coneixement. O encara no? Els mateixos que han de fer que el català no sigui un requisit per fer feina a l'administració són els que han tancat dos hospitals a Mallorca, ho teniu en compte?