TW
8

Els missers d'Iñaki Urdangarin i Diego Torres haurien contactat amb la Fiscalia Anticorrupció, cada un per la seva banda, per tal d'intentar pactar condemnes de manco de dos anys de presó a canvi de tornar els doblers defraudats a l'Administració, segons el programa d'Antena 3 Espejo público.

Cal recordar que es calcula que l'Institut Nóos va cobrar gairebé sis milions d'euros dels governs balear i valencià. En el programa també es va dir ahir que els dos missers estaven intentant arribar a un acord entre si. Torres va lliurar fa pocs dies una sèrie de correus electrònics que comprometen Urdangarin però, sobretot, impliquen la seva dona, Cristina de Borbó, en els negocis de la trama Nóos. També deixen clar que el rei espanyol estava al cas dels negocis i fins i tot havia intercedit a favor del seu gendre.

Notícies relacionades

Els dos exsocis al capdavant de l'Institut Nóos van rompre la relació l'any 2008 i durant el procés judicial s'han atacat de manera indirecta en els escrits dirigits al jutge instructor, José Castro.

Sigui com sigui, el programa d'Antena 3 assegurava ahir que els advocats intenten arribar a un acord abans de la declaració de Diego Torres, prevista per al 22 de maig. A més, assegurava que Urdangarin pagaria abans d'aquesta data la fiança de responsabilitat civil que està previst que li reclami la Fiscalia Anticorrupció.