"La primera instància que hauria de tenir assimilat el concepte d'autoritat són els equips directius", digué Bosch, qui anuncià que per fer-ho possible s'està preparant un decret de convivència de la comunitat educativa en què es regularan, per tenir una millor convivència, els drets i deures de professors, alumnes i pares.
Tal com ja anunciaren els populars, la seva intenció també és dotar d'autoritat els professors. El conseller indicà que treballen "en la delimitació que tindria el concepte d'autoritat pública" i en com és "tècnicament aplicable a un funcionari de l'Estat". A banda d'això, "s'hauria de fer algun tipus d'assimilació a professors de centres concertats o privats. Hi estam fent feina jurídicament".
Què és autoritat pública?
El conseller recordà que "el concepte d'autoritat pública té una definició jurídica i unes conseqüències. Un inspector d'educació, per exemple, és una autoritat pública". Un dels motius pels quals volen també dotar d'autonomia els centres és que "ara ens trobam que entre la tramitació d'un expedient i la resolució passen mesos, i als centres els arriba una cosa que es podria resoldre amb una sanció de dos dies, establerta per ells mateixos". Aquest reconeixement permetrà, així mateix, una major seguretat jurídica davant possibles agressions d'alumnes a professors.
L'anunci es realitzà ahir durant la roda de premsa de presentació de l'Estudi sobre la convivència escolar a l'Educació Secundària de les Illes Balears. Aquest informe es basa en les enquestes realitzades a 18 centres educatius, a 1.369 alumnes, 368 professors, 17 directors i 16 departaments d'orientació.
Alumnes i professors
Un dels resultats més preocupants, segons Educació, és que el 62% dels alumnes participants en l'estudi "no considera que els seus professors siguin una autoritat de referència". Només un 27,4% dels alumnes manifesta que bastants professors mostren qualitats amb les quals s'identifiquen o que els agradaria tenir, i tan sols un 10,6% s'identifica amb la majoria d'ensenyants.
Pel que fa als obstacles que hi ha per a la convivència als centres, segons els professors i els departaments d'orientació, són l'absència de disciplina dins la família (82%) i la manca d'implicació d'aquestes (82,4%).
Per part seva, el director de l'Institut per la Convivència i l'Èxit Escolar, Gabriel Timoner, valorà que "la situació de convivència a les aules és bona o molt bona, però cal tenir en compte que un sol cas d'assetjament ja és molt".
Menys interins
El conseller d'Educació, Cultura i Universitats, Rafel Bosch, reconegué ahir que, amb l'increment d'hores lectives dels professors de Secundària, Educació necessitarà contractar menys interins. "L'any vinent, en l'oferta pública de persones que necessitarà l'Administració, a part dels funcionaris de carrera si ampliam les hores lectives, en necessitarem menys d'interins. És una mesura dins del que permet la normativa", segons Bosch. El conseller explicà que l'ampliació d'hores "no modifica la plantilla, però sí la xifra d'interins necessaris a contractar l'any que ve. I aprofit per dir que no és per acomiadar ningú". La normativa estatal permet fer entre 18 i 21 hores lectives i a les Illes es limitarà a 20.
21 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
I cap dels mestres que escriuen per aquí , no tenen rés a dir d'aquesta intenció de dotar-vos juridicament d'autoritat? Temps enrera els mestres, juridicament o no, no ho sé, tenían aquesta autoritat. Ben alerta a faltar-li el respecte a un mestre/a! Avui en dia hi ha mestres que s'han duit hasta bufatades a ca seva. I aixó s'ha de acabar, no se pot consentir, s'ha d'atacar per tots els fronts, implicar als pares, recuperar sa disciplina dins i fora de s'escola, fer entendre que els nostros actes tenen conseqüencies, ect.....i, per descomptat, dotar d'autoritat juridica al professorat.
És més Barbanegra, al PP i al PSOE (sobretot a llocs com la CAIB), els interessen votants amb un nivell de formació baix. És així de trist. Més educació = menys vots pels de Bauzá.
La qüestió és que els mestres estan fent més hores per menys sou, i això no hi ha qui ho pugui camuflar.
Tot això és per desviar l'atenció del professorat respecte de la qüestió de la retallada de sous, la que ja han fet i la que pensen fer.
No se tracta de autoritat, se tracta de ensenyar amb la memòria. Han de aprendre com abans vint o trenta rius de Europa, en total més de 3.000 dades sobre aritmètica, geometria, àlgebra, gramàtica, etc.
Empleat, no trobau que a responsabilitat de permetre la conciliació familiar no és dels ensenyants? Als ensenyants se'ls ha d'exigir que compleixin a la seva feina, ensenyar, però guardar infants no hauria de ser cosa seva. No podem queixar-nos de la manca de qualitat de l'ensenyament si el que ens interessa és que facin de guardians d'infants.
senyor EMPLEATt, el més provable és que vostè no s'emporti feina a casa, veritat? dons els professors SÍ, dedicam moltíssimes hores no remunerades en fer feina, així que per molt que sobre un paper posi X hores en feim moltes més. Passa que hi ha molta enveja pel món,. Idò si hi ha tanta enveja feis el que tots els docents hem fet, rapar durant 5 anys pagant una carrera que ens ha costat un ull de la cara, passant setmanes sense gairebé dormir per preparar pràctiques, exàmens, proves orals i un llarg etc. Hi ha massa la cultura del mínim esforç i de sense ni tan sols tenir la ESO voler guanyar sous absurds com abans de la crisi.
A Empleat: Idò fet mestre, que les portes estan obertes a tothom, i sabràs el que és bo!
Més hores, en el cas d'un professor de Secundària, són més grups d'alumnat, cosa que implica més de dues hores de feina (exàmens, treballs...). Cert que vint hores entren dins la legalitat actual. És una necessitat que realment es reforci l'autoritat del professorat. És una urgència resoldre el tema de l'alumnat que no compta amb disciplina a la família i implicació d'aquesta. És absolutament imprescindible que NO es faci cap passa enrere en el tema de la llengua catalana a l'escola.
si es meu fill va d'excursió alguna vegada mai tornen més tard de l'horari normal. és ben hora que l'escola s'adapti un poc a la realitat de les families