L'avantprojecte de llei de pressupostos per a 2012 contempla que el Govern reduirà la seva aportació als ens públics instrumentals de la comunitat en un 50,8% el 2012, respecte a 2011, segons ha explicat avui la portaveu del grup parlamentari popular, Mabel Cabrer.
Cabrer ha anunciat el vot en contra del seu grup a una moció que presentarà demà el grup socialista davant del ple del Parlament sobre ens instrumentals i empreses públiques, per considerar que l'avantprojecte de pressuposts que està en tramitació ja contempla moltes mesures en aquest àmbit, segons declaracions facilitades pel PP.
La portaveu popular s'ha manifestat en contra de les peticions que formula el grup socialista com que el Govern presenti davant el Parlament una comunicació sobre les mesures de reducció del sector públic, un pla de reestructuració i un calendari complet, així com la celebració d'una mesa de negociació sobre aquest tema.
Cabrer ha acusat el grup socialista de no haver aprofundit el suficient en el projecte de llei de pressupostos perquè aquest inclou "moltes mesures noves en matèria d'empreses públiques" i relatives a la seva reestructuració i "és ara quan s'han de debatre".
Ha assenyalat en concret una disposició addicional dels pressuposts que aborda el control de la despesa del sector públic autonòmic, una altra d'específica sobre racionalització del sector públic instrumental i una tercera sobre la dissolució i extinció de l'entitat Gestió Sanitària de Mallorca (Gesma).
El Govern preveu a més un pla d'actuació relatiu a cada empresa pública i Cabrer ha recordat que cada una d'elles tindrà la seva pròpia mesa de negociació.
Segons Cabrer, l'avantprojecte de pressuposts contempla diverses normes "precisament per garantir l'eficiència en la gestió i la reestructuració o racionalització del sector públic".
A nivell purament pressupostari, l'avantprojecte contempla que, tret d'en el cas de l'Ib-Salut, per a la resta d'empreses públiques, les aportacions de despesa corrent del Govern baixen de 310 milions d'euros el 2011 a 256 milions, i en transferències d'inversions passen de 203 milions a 96.
En el conjunt del pressupost, l'assignació per als ens instrumentals descendeix, tret de l'Ib-Salut que apuja les transferències per a despeses corrents de 1.090 milions d'euros a 1.145. "De 513 milions d'euros previstos el 2011 passam a 252 milions, amb una baixada de mes del 50%", ha assenyalat Cabrer.
A més, el PP votarà en contra d'una proposició no de llei del grup socialista en contra de l'apujada de sous en el gabinet de Presidència, una demanda que Cabrer ha qualificat de demagògica perquè "no es correspon amb la realitat perquè ha hagut una minva del total del gabinet".
El PP ha presentat un text alternatiu que manifesta la satisfacció en la reducció pressupostària en aquest àmbit i que constata que el cost en alts càrrecs ha baixat en 3,3 milions i en assessors en 1,68 milions.
Segons Cabrer, l'anterior gabinet del president tenia un cost de 753.000 euros i ara és de 448.000, i a més la despesa de personal de tot el pressupost s'ha reduït en 44 milions d'euros respecte a 2011.
Cabrer ha defensat també la proposició no de llei que plantejarà demà el seu grup, que insta el Govern central a aplicar un IVA turístic superreduït i ha dit sobre això que compten amb el compromís al respecte del que serà el president del Govern, Mariano Rajoy.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.