TW
0

Convergència per les Illes, que presideix Josep Melià, aprovà ahir presentar mocions a tots els municipis amb l'objectiu d'exigir un finançament just i suficient per als ajuntaments. En una reunió celebrada al Centre Cívic de la Colònia de Sant Jordi, a ses Salines, els convergents instaren el Govern a dur a terme la reivindicació i negociació d'una millora substancial del finançament de les institucions, inclosos els ajuntaments, per "acabar amb la descompensada i injusta balança fiscal que patim, i que suposa més d'un 12 per cent anual del nostre Producte Interior Brut", explicà el convergent.

Consideren que també és vital que l'Executiu autonòmic compleixi les seves obligacions financeres i que "pagui tots els deutes pendents que té, per tal d'injectar liquiditat al sistema econòmic". El batle de Costitx, Antoni Salas, defensà que tant el Govern de l'Estat, com el balear, com el Consell de Mallorca han d'assumir i sufragar les seves competències i evitar que els ajuntaments "n'hagin de finançar d'impròpies, és a dir, despeses municipals en matèries que, d'acord amb la llei, pertanyen a consells, comunitats autònomes i Govern central".

Els recursos compromesos mitjançant el fons de cooperació municipal també foren objecte de debat i s'exigí al Govern que faci efectius aquests pagaments i que eviti l'aprovació de noves normatives que suposin més despeses a les administracions municipals, sense que se n'habiliti el corresponent finançament.

Ajudes

Des de Convergència també s'aposta perquè les línies d'ajudes, subvencions o qualsevol altre mecanisme de col·laboració "no tenguin com a requisit la participació econòmica dels ajuntaments i vagin adreçades especialment a fer front a les despeses corrents".

A més, el partit de Melià vol que es congeli la devolució de transferències que l'Estat reclama a les corporacions locals "per la disminució de la recuperació prevista i les bestretes abonades i, en una segona fase, estudiar fórmules de compensació o condonació".

Amb tot, Melià destacà que "els partits s'omplen ara la boca per defensar les petites i mitjanes empreses, però la realitat és que el Govern no paga allò que deu als ajuntaments i, per tant, aquests no poden fer efectius els pagaments als petits empresaris -que són els que fan feina amb els consistoris". La moció fou aprovada per unanimitat de tots els assistents.