En una entrevista concedida als 'Desayunos' de TVE, Bauzá ha explicat que un retall en el pressupost de sanitat "no ha d'implicar una retallada en la prestació sanitària" i ha posat com a exemple la seva decisió de suprimir aquella estructura que és "prescindible", com Gesma, i l'eliminació de més de 50 càrrecs intermedis, que "no significaven una millora en la gestió".
El president del Govern ha reiterat que l'actual Govern ha heretat un deute de 4.500 milions d'euros i factures pendents de pagament de 1.104 milions d'euros "sense comptar les empreses públiques i les factures a les caixes", a la qual cosa, segons ha afegit, s'ha de sumar la devolució el febrer dels 300 milions d'euros corresponents als 'bons patriòtics".
D'altra banda, ha recordat el seu compromís d'arribar a final d'any amb un dèficit de l'1,3 per cent, davant el 2,1 actual, per al qual ha recordat que el Govern ja s'ha marcat una sèrie de "preferències" a l'hora de dur a terme les retallades, com la supressió de 92 empreses públiques, que suposarà un estalvi anual de 115 milions d'euros.
No obstant això, ha reconegut que l'Executiu no pot pagar en sis mesos els 1.104 milions d'euros que deu als proveïdors, si bé ha recordat que el Govern continua les negociacions amb les entitats financeres per obtenir crèdit i consensuar un calendari de pagaments, cosa que ha reconegut que està sent "difícil", donat el context internacional.
"Si la negociació hagués estat fàcil, ja estaria fet", ha assenyalat, mentre ha manifestat que, una vegada obtingui el crèdit, prioritzarà el pagament de les factures pendents als serveis socials "sabent tot el món que cobrarà".
No obstant això, Bauzá ha apuntat que seria una "irresponsabilitat" prometre que tots els proveïdors cobraran abans de finals d'any, encara que sí que s'ha compromès que en els pròxims Pressuposts, el Govern "no contractarà cap servei que no pugui deixar".
"Assumir l'herència i no mirar enrere"
Respecte a la situació concreta de les associacions que es cuiden dels discapacitats i que es van concentrar el passat dimarts davant el Parlament, el president del Govern ha recordat que l'anterior Executiu devia a aquests col·lectius un total de 5,7 milions d'euros, encara que ha admès que això "no és consol", i ha dit que ell assumirà l'herència que li toca i no mirarà cap a enrere.
Així, ha afirmat que la seva "prioritat" és pagar el deute pendent amb aquestes entitats que suposa 1,7 milions entre el 30 de juny i el 30 de setembre, malgrat que l'Executiu va abonar 2,4 milions per "disminuir el llast que arrosseguen a les seves esquenes".
Respecte a la situació en l'àmbit educatiu, Bauzá ha demanat al sector docent que ajudi el Govern a reduir el cost de l'educació donant tres hores lectives més a la setmana, passant de les 18 actuals a unes 20 o 21, cosa que, segons el seu parer, "no ha d'afectar la qualitat educativa".
"Si els col·lectius sindicals ens ajuden a donar unes hores més de classe, ens ajudaran a evitar els acomiadaments cobrint determinades places que alguns interins ja no han de cobrir", ha asseverat Bauzá, que creu la societat ha d'entendre que "estam davant d'una conjuntura en la que tots hem de donar un pas endavant de responsabilitat, començant per nosaltres mateixos, perquè la coses han canviat".
8 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ho vull posat per escrit. Firmat, davant notari. Fer còpies de la declaració, compulsades i repartides per les llars de tot el país! JA!
Hombre Toni, eso estaría bien para los cuatro pancatalanistas como tú, pero no para la inmensa mayoría de los baleares,
Aquest deute és el que deixaren els del PP de la legislatura de Matas, i s´arreglarà quan tornin tot el que han robat.
I no és seria millor per a tots suprimir el punyetero govern balear, mantenir els consells, suprimir els ajuntaments de les illes més petites i crear un Estat amb Catalunya? Ja està bé de tanta tonteria, som banyuts i pagam el beure al bordell dels peperos.
Ah, la manifestació en defensa dels nins i nines de l'Ensenyament públic és a les 19 hores a la Plaça d'Espanya de Palma.
I què ho és de fals, jo n'he vist un tros, d'aquest programa i ha dit una mentida darrere s'altra. Que no prescindirà de les prestacions socials? Si ja ha començat a prescindir-ne. El que està fent a l'educació pública de no cobrir les baixes, no té nom. I el més fort és que ha dit que sí al concert de les escoles de l'opus.... o sigui, no hi ha doblers per a l'ensenyament dels fills de la classe mitja i baixa i en canvi sí que n'hi ha per als ricatxos. A més, l'opus és una espècie de secta per a molts de nosaltres i no tenim perquè contribuir a formar petits monstres que el dia de demà seran monstres encara més perillosos. En fi, s'està passant. I quan ha dit que ell és el primer que s'ha ajustat el cinturó, què fals, però si cobra una quantitat desmesurada de doblers i el seu sou no se l'ha abaixat, sinó tot el contrari... Avui capvespre tothom a la manifestació en defensa dels nins i nines de l'escola pública, que els de classe mitja i baixa tembé tenen dret a estudiar i vos dic jo que hi ha alumnes a l'escola pública amb un gran potencial. De fet, les millors notes de selectivitat per juny foren les d'un centre públic com tots ja sabem. I aquest hipòcrita encara s'hi va anar a fer sa foto, quin oi!
Cada any l'Estat Espanyol es queda 3.000 milions d'Euros de les Illes Balears. És l'Estat que ha de reuir les despeses, menys inversions milionàries per a aeropors i trens d'alta velocitat deficitaris. Que l'Estat retalli el pressuposts de la família real i de l'esglèsia. Les autonomies donen les prestacions bàsiques: sanitat, educació, serveis socials i d'aquestes partides no s'ha de retallar res. Si ens comparam amb la resta de països d'Eropa som els que tenim menys treballadors públics, per tant, tampoc s'han de retallar.
Bauzá retalla en personal docent, sí, pero només als altres. A la seva dona, que va signar un contracte de vacant a mitja jornada a l'IES Arenal, li han ampliat a jornada completa. Algún motivo habrá... I que qualcú ho desmentesqui. Es veu que alguns interins són imprescindible mentre que d'altres se'n van al carrer o, en paraules de l'inefable conseller, "s'estalvien".