Un estudi econòmic elaborat per Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) revela un reducció d'ingressos per venda de bitllets i targetes de transport d'uns 700.000 euros anuals, com a conseqüència, bàsicament, de l'ús indegut de les targetes que fan alguns usuaris. L'informe arriba a la conclusió que els ingressos al tren i al metro són molt inferiors als que caldria esperar pel nombre d'usuaris transportats diàriament. Ara, quan un usuari entra en una estació oberta -és a dir, on no cal passar la targeta per entrar-, no hi ha cap registre d'aquesta entrada ni es carrega cap cost a la targeta en la sortida.
A més, tampoc no hi ha cap control sobre l'expedició i l'ús de les targetes bonificades i reduïdes, de manera que aquestes es poden usar fins i tot caducades o sense ser-ne el titular. Així mateix, una targeta reduïda permet obtenir bitllets individuals sense cap control i també fer certs recorreguts pagant una quantitat inferior a la que correspon, ja que fins ara no hi ha cap sistema que comprovi que l'usuari abona la tarifa correcta. A partir del novembre, el SFM i el Consorci de Transports de Mallorca (CTM) engegaran un nou sistema tarifari integral per al control de les targetes. El nou sistema suposarà un major control sobre les distàncies recorregudes i la càrrega del cost corresponent, l'ús correcte de les targetes i la data de caducitat.
SFM ingressa 700.000 € menys per culpa de l'ús indegut dels usuaris
Fins al mes de novembre no hi ha previst aplicar cap mesura per controlar la situació
Palma 26/08/11 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Molta raó té l'usuari anterior amb això de les targetes. Abans funcionàvem amb uns abonaments de 10 viatges que no caducaven i els anaves emprant quan t'havies de desplaçar en tren. Actualment és una vergonya com funciona tot, ja que hi ha estacions de metro i tren on les portes s'obren sense cap document ni per entrar ni per sortir (a les estacions no hi sol haver cap control). Hi ha gent que puja al tren a les aturades des Pont d'Inca Nou, es Pont d'Inca o Verge de Lluc on ningú els cobra res i si surten abans de la Intermodal, per exemple, a Jacint Verdaguer, les portes s'obren soles i ningú no hi controla res. Sé de gent que vol pagar, però quan veu com va tot i que les portes s'obrin sense cap document, què ha de fer? Podeu anar en tren, agafar el metro i sortir, posem per cas, a Son Fuster i veureu com la màquina de la dreta s'obre quan vos hi acostau. En fi... Ja és hora que hi posin control! I que facin netes totes les estacions!
abans d'implantar la targeta intermodal, tots els usuaris pagavem, no hi havia l'allau actual de persones que no paguen. la gent comprava els abonaments en taquilla i cap problema. implantar el nyarro de la targeta intermodal, va suposar un cost milionari que ni tant sols els tècnics la varen saber combinar amb la targeta ciutadana de Palma que ja existia. ara s'esclamen del que tots els usuaris ens queixavem quan ens varen suprimir l'abonament que ens agradava, no caducava i era molt més eficient. Nofre