TW
0

El vicepresident econòmic del Govern, Josep Ignasi Aguiló, considera que la reforma de la Constitució proposada pel president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, per establir una regla que garanteixi l'estabilitat pressupostària a mitjà i llarg termini suposa un "suport" a la política econòmica de l'Executiu balear, basada a ajustar les despeses als ingressos. En declaracions a Europa Press, Aguiló ha donat la "benvinguda" a Zapatero al "club" de l'"estabilitat pressupostària", després que se la saltàs tant el 2006, com el 2007". No obstant això, ha estimat que a Espanya li vindria "bé" tenir persones "més estables" en el Govern, raó per la qual ha instat Zapatero a què endavant encara més les eleccions generals.

Així, ha indicat que la història posa de manifest, tant a Espanya, com en altres països, com EUA i Regne Unit, que els Governs sortints "no han afrontat bé les reformes, ni els problemes econòmics, tal com va succeir en els anys 70 i en l'època de la Gran Depressió dels anys 30". "Perquè s'afronti bé una crisi fa falta un Govern amb energia i renovat que no representi al passat", ha recalcat, mentre ha insistit que si el PSOE aposta per l'equilibri pressupostari "es reconeix que la política de l'actual Govern és correcta".

Aguiló ha manifestat que, actualment, "tenim un problema de falta d'estabilitat pressupostària", la qual cosa, segons el seu parer, "ens resta credibilitat en el context internacional". Per aquest motiu, ha dit que és "bo" dur a terme una política econòmica "ortodoxa de Pressuposts el més equilibrada possible" i, en aquesta línia, ha remarcat que "si això s'hagués fet en el seu moment, després de l'entrada de l'Euro, les condicions econòmiques serien millors".

Finalment, el vicepresident econòmic ha reiterat que "com més aviat millor" convoqui Zapatero les eleccions "millor", tenint en compte que el setembre comença el procés d'elaboració pressupostària. D'aquesta manera, ha advertit que tenint en compte que els comicis se celebraran el 20 de novembre, és "possible que s'opti per prorrogar els Pressuposts Generals de l'Estat per a 2012", una cosa que, segons el seu parer, "no és bona".