Durant el mes d'agost gairebé tot es paralitza als jutjats. L'avinguda d'Alemanya i la Gerreria queden sota mínims i a l'Audiència Provincial de Palma (Can Berga) no es fa cap judici. Així doncs, es produeix un stand by fins al mes de setembre. Pel que fa a les vistes orals per causes de corrupció, la pausa es perllonga encara més, fins al 2012. És a dir, ben entrat el proper any judicial. L'excepció poden ser judicis penals de peces separades del cas Andratx que tenen a l'exbatle Eugenio Hidalgo com a protagonista. La resta de casos amb polítics o expolítics implicats es duran a terme a l'Audiència.
La cosa va per llarg. De fet, de tots els macrojudicis que hi haurà, l'únic que té data per ara és el del cas Bitel. Està fixat per a final de febrer i principi de març. La resta encara estan enlaire, tot i que la peça sobre el periodista Antonio Alemany del cas Palma Arena ja ha arribat a mans del magistrats de la secció primera. Ara falta-li posar data. I llavors es convertirà en la primera peça que durà Matas a la banqueta.
La resta de casos de corrupció entraran a Can Berga a poc a poc. I les vistes -judicis- es fixaran amb molta cura perquè a la mínima que sorgeixi un imprevist és molt probable que tot es col·lapsi. Un clar exemple pot ser el macrojudici de l'operació Kabul, on està imputada la Paca i la major part del seu clan. Quan se'n fixi data, la magnitud i complexitat d'aquesta vista alentirà la resta de processos.
Però són altres casos que no tenen res a veure amb la corrupció els que poden posar fre a aquests judicis. Cal tenir en compte també la gran quantitat de recursos pendents de resoldre's al quals els magistrats han de fer front. Hi ha, però, d'altres casos en els quals els jutges instructors ja han demanat obertura de judici oral. Els més coneguts són dues peces separades del cas Maquillatge, 'Patrimonis i Temps d'Esport', on estan imputats, entre d'altres, l'expresidenta del Consell M. Antònia Munar i l'exvicepresident Miquel Nadal. Tot indica que encara que els expedients no hagin arribat als magistrats, almenys un d'aquests casos es podria dur a terme abans de setembre.
Un altre procés del qual ja s'ha demanat l'obertura de judici és Scala, on està imputat l'exconseller de Matas, Josep Juan Cardona. Els escrits d'acusació de la Fiscalia ja redactats encara són més nombrosos. Al cas Inestur hi ha diversos, entre ells els de l'exregidor de Sóller, Tomàs Plomer i l'exregidor Antoni Arbona.
Del cas Can Domenge també s'havia presentat l'escrit d'acusació, però una peça secreta -que ja no ho és- i que investiga pagaments de comissions en metàl·lic pot canviar-ho tot. Cal veure si Fiscalia afegirà o no un delicte de suborn als 6 anys que ja demanen per a Munar, Vicens, Nadal i Flaquer.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.