Inversions
Aquests doblers es destinen a subvencions per a despeses de funcionament, però Bauzá també ha posat a règim les transferències per a inversions. Així, les entitats sense afany de lucre perdran 6,9 milions dels 20,4 que varen rebre l'any passat per a projectes cofinançats per l'Executiu. Sota el concepte d'inversions s'hi inclou, per exemple, la nova seu del Projecte Home a Palma, que es fa al polígon de Son Morro. El Govern en paga la meitat, 5,9 milions d'euros, segons un conveni que es va tancar el novembre.
El Pla de sanejament, a més, inclou un fort cop per a les empreses i els organismes públics. Si l'any passat varen rebre 328,8 milions per a despeses de funcionament, enguany es retallarà un 50,6% d'aquesta quantitat, de manera que rebran tan sols 162,3 milions. Tot plegat, encara que hi ha previst un procés de reducció i fusió de les empreses públiques, les deixa en una situació molt precària. És més, el Pla de sanejament indica que "s'ha transmès als responsables de tots els ens l'ordre de no fer, fins a final de 2011, cap despesa, inversió o pagament que no sigui estrictament necessari". Es considera que les "necessitats inevitables" són "principalment nòmines, IRPF, Seguretat Social i interessos i amortitzacions de deute". O sigui que fins a final d'any les empreses públiques gairebé no podran fer res més que pagar nòmines i interessos dels deutes.
Les empreses, a més, patiran una retallada de 161,3 milions -un 64% dels doblers que varen rebre l'any passat- en la partida per a inversions i amortitzacions de deute. Aquí hi ha projectes com ara el palau de congressos de Palma L'Ib-Salut, per la seva banda, també retalla 13,59 milions dels 80,3 que va lliurar l'any passat en concepte de despesa corrent a organismes com ara les fundacions hospitalàries.
Les corporacions locals -els consells insulars i els ajuntaments- també s'enduran una reducció important. Així, perdran 23,32 milions per a despeses corrents, però el cop més fort el notaran en les inversions i amortitzacions, d'on s'han retallat 81,6 milions. Quedaran amb un 57,8% del pressupost que tenien l'any passat. Palma perdrà 25 milions de la Llei de capitalitat i el fons de cooperació municipal quedarà en 17 manco. Bona part dels altres 39,6 milions els deixaran de rebre els consells insulars.
Per tal d'augmentar els ingressos, el Pla de sanejament explica que el Govern "té previst" fer el 2011 "vendes de patrimoni públic", però afegeix que "no es pot concretar l'import" que poden aconseguir. També detalla moltes altres vies per retallar, com la reducció de professors interins, tancar la majoria de Punts d'Atenció Continuada durant la nit, eliminar caps de servei i directius mèdics, explorar "noves fórmules d'externalització" a Sanitat, evitar desplaçaments de malalts entre les Illes, etcètera.
Bauzá exigeix no crear alarma, però no concreta si privatitzarà hospitals
El president del Govern, José Ramón Bauzá, exigí ahir que no es facin "interpretacions" sobre el Pla de sanejament de l'Executiu i que no es crei "alarma", però evità concretar si el seu gabinet preveu la privatització de la gestió dels hospitals de Manacor, Inca, Can Misses i Ramón Orfila, tot i que fou preguntat en tres ocasions sobre aquest assumpte. El Pla de sanejament, presentat pel Govern i aprovat per Madrid, preveu "noves fórmules d'externalització" per a aquests hospitals públics de les Balears.
"En matèria sanitària, com en l'educativa i en serveis socials, no es prescindirà de cap prestació ni en quantitat ni en qualitat" i es continuaran dispensant, com fins ara, "amb la màxima qualitat", assegurà el president després de ser rebut ahir en audiència pel rei Joan Carles al palau de l'Almudaina.
23 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
@IntelBook, no es nega l'estalvi que representa l'escola concertada quan es diu que es desconcertin el Batxillerat (que no és un nivell d'educació obligatori)
El que ha de fer el govern central es retirar els milers de militars que tenim escampats per mig món fent guerres que no saben quins interessos defensen(o si ho sabem), i que mos costen un ull de la cara!!
Cadascú que opini el que vulgui sobre els comentaris que surten, però em fa la impressió que alguns estan prefabricats i són producte d'un equip i van destinats a crear polèmica i estat d'opinió.
No n'hi ha prou, se ha de retallat fins a 1200 milions de euros per any. Se ha de tornar a la situació de 1994, almanco, sense immigrants. No se pot mantenir els immigrants extra comunitaris són massa cars. Els polítics han de deixar de obtenir suborns dels lobbies o màfies del multiculturalisme.
Si consentim els retalls socials, sanitaris i educatius ens mereixem la que ens volen fer caure a sobre.
L'inefable becari de les FAES, Intelbook, ataca de bell nou. Si l'altre dia es va despatxar amb unes declaracions racistes ara, en el mateix to, vol que tot allò que sigui "inútil" al "seu" mercat desaparegui. És a dir, que per al lliberal (perdò, ultradretà) Intelbook, els nostres padrins es poden morir directament ja que no son productius. Això sí, després d'haver estat treballant tota la seva vida. Déu meu, els que ens espera si els Intelsbooks d'aquest món arriben al poder.
IntelBook, aquesta estàdistica pot ser que sigui del INE però les lectures que és fan potser son un poc cohartades, de fet qui fa l'estudi es la Conferencia Espanyola de Centres d'Ensenayment. Per tant ja li conve extreure aquestes conclusions. Amb les mateixes dades l'ESTEI pot fer una lectura completament diferent. És el que té el maravellos món de l'estadistica.
Es retallador xuetonarro!
Sobre les escoles concertades, aquí podeu veure les dades extretes de l'Institut Nacional d'Estadística i podeu veure tot l'estalvi (columna "Ahorro actual") així com el cost per l'Estat (columna "coste conciertos"). És bastant revelador. http://www.red2001.com/docs/d645ddccd96b5271bac3c16e0d1280d6.pdf No contestaré a l'animal de fa 2 hores que sols sap insultar que ni es molesta en llegir els meus texts (segur que és llicenciat).
Intel, No entnec com estas a favor de les escoles concertades per l'ensenyament no obligatori. Es clar, això afavoreix als que tenen diners, però per aquells recurso per qui no té un duro, canya!!! Ni un duro que tanmateix son uns vagos i maleantes que no produexien res per a la nostra productiva societat.