TW
2

El Parlament vol acabar amb els problemes que s'han succeït darrerament en les votacions i, ni l'austeritat pregonada als quatre vents, ha aturat el projecte per modificar el sistema emprat fins ara. La Cambra acaba d'adjudicar un contracte per substituir el sistema de conferències i votacions de la sala de plens, que costarà 194.000 euros.

"No és un caprici", era "d'extrema necessitat", afirmen des del Parlament, on es justifica la despesa pels "errors" que es produïen constantment en les votacions, que es fan amb un sistema electrònic amb més d'una dècada antiguitat. Amb el sistema actual, cada diputat disposa d'una terminal per votar i els resultats es reflecteixen en un marcador. Els "errors" en les votacions han obligat darrerament a recuperar el sistema de mà alçada.

Ara, s'incorporaran terminals molt més petites i fiables. El mateix es farà amb els micròfons que tenen els parlamentaris i amb els dispositius per marcar el temps de les intervencions. Des de fa uns dies la sala de plens es troba en obres per adequar-la a les noves terminals. Segons el Parlament, les obres s'enllestiran ràpidament i no hi haurà problema per fer-hi plens a final de mes. I és que el 23 o el 30 d'agost s'ha de fer el ple per ratificar els decrets llei aprovats pel Govern divendres, entre ells el que canvia la Llei d'IB3.

Aquest contracte l'inicià l'anterior Mesa (sense majoria del PP) abans de les eleccions, però la nova (amb majoria del PP) l'ha continuat tramitant i ara l'ha adjudicat a Bartolomé Massot (Casa Massot), que els va fer l'oferta més barata. Costarà 194.000€, xifra inferior als 216.000€ que calculà el Parlament en la licitació, i té un termini d'execució de 21 dies naturals des de la firma.