Joaquín García. | Efe

TW
22

El director de la nova Oficina de Control Pressupostari del Govern, Joaquín García Martínez, era el director general del Grup Drac el 2008, quan va presentar el concurs de creditors més gran de la història de les Illes Balears. El Consell de Govern el va nomenar ahir mateix i ara haurà de racionalitzar la despesa, l'estructura i l'organització interna del sector públic autonòmic.
Al currículum de Joaquín García també hi consta que, entre les feines que va fer per al Grup Drac, hi ha la de promotor immobiliari. De fet, va ser membre de la junta rectora de l'Associació de Promotors de les Illes Balears. També desenvolupava "projectes hotelers" i va presidir el RCD Mallorca durant prop d'un mes, entre el desembre de 2008 i el gener de 2009, per cercar-hi un nou president quan ho va deixar Grande.

Joaquín García va ser la mà dreta de Vicenç Grande fins fa ben pocs dies: va deixar de ser director general del Grup Drac tot just el passat 30 de juny. Ara, però, dirigirà una oficina que ha creat el president del Govern, José Ramón Bauzá, i que té entre d'altres funcions analitzar el deute del Govern i el dèficit pressupostari per proposar-hi "mesures correctores".

Currículum brillant

Segons va dir ahir el portaveu de l'Executiu, Rafel Bosch, just després del Consell de Govern, García té un "brillant currículum empresarial". Va destacar la seva formació en direcció i gestió financera i que és tècnic especialista en informàtica de gestió. No va comentar res de la seva experiència com a promotor immobiliari ni de la feina que va fer al capdavant del Grup Drac, que s'enfonsà econòmicament el 2008. Ara, Garcia haurà de treballar per sanejar els comptes del Govern.

Amb García al capdavant del grup, el seu propietari, Vicenç Grande, va haver de presentar quinze concursos de creditors: catorze per a diferents empreses del grup i un a títol personal. Va admetre un deute acumulat de 832 milions d'euros. Grande s'ha declarat culpable d'un dels concursos, el de la Promotora Polígono de Santa Maria, a canvi de quatre anys d'inhabilitació.

A banda, Bosch va dir que el vicepresident econòmic, Josep Ignasi Aguiló, es reunirà la setmana vinent amb els consellers per estudiar què poden retallar i preparar el pla d'estabilitat. A la reunió ja tindrà els resultats de les auditories internes i es treballarà en un calendari per afrontar els deutes pendents amb proveïdors.