TW
5

L'Associació Nacional per la Llibertat Lingüística (ANLL) ha lamentat que l'última decisió del PSIB-PSOE al capdavant del Consell de Mallorca hagi estat "dilapidar" 168.000 euros en subvencions per al foment del català a Mallorca.

Així ho ha manifestat en un comunicat el president d'ANLL, Pablo Yánez, qui ha afegit que l'associació considera aquesta acció un "saqueig de les arques públiques" d'última hora.

El document afegeix que "dimarts passat, i després d'haver perdut les eleccions del passat 22 de maig, el Consell va aprovar ajuts per aquesta quantitat econòmica per a les empreses que es dediquin al foment de les revistes en llengua catalana, que retolin o etiquetin exclusivament en aquesta llengua".

Yánez ha criticat la decisió la presidenta en funcions del Consell de Mallorca, Francina Armengol, qui, ha dit, "ha caracteritzat el seu mandat per una radical imposició del català carregat al compte dels ciutadans de l'illa".

L'ANLL sol·licitarà per escrit en els pròxims dies a la presidenta electa del Consell de Mallorca, Maria Salom, un compromís ferm per "acabar amb el malbaratament econòmic en aquest àmbit i amb les imposicions lingüístiques promogudes pel PSOE en aquests últims anys", agrega la nota de prensa.