Els hospitals públics de les Balears deuen 146,3 milions d'euros a les empreses subministradores de fàrmacs. Així ho destacà ahir Farmaindústria, la patronal dels fabricants de medicament, interessada a fer saber a la societat la seva paciència en temps de crisi. Des de la Conselleria de Salut hi matisaren que aquesta dada és aproximativa, però valoraren de manera positiva que el deute hospitalari minvi. És així: tot i que la xifra se situava en 146 milions d'euros el 31 de març passat, tan sols tres mesos abans era de 158,9 milions.
Això significa que en el darrer trimestre les clíniques públiques han davallat un 7,9% la quantitat encara no pagada en relació amb els fàrmacs. Al departament de Salut, destacaren "l'esforç duit a terme" per sanejar els comptes. De fet, la Conselleria d'Economia, encapçalada per Carles Manera, injectà 180 milions d'euros a principi de gener per minorar el deute, que procedia de 2010. Des de Salut indicaren, a més, que la disminució prové de "racionalitzar la despesa, no de retallar serveis". L'endeutament de les clíniques, però, s'afegeix a les complicacions que tenen les apotecaries per pagar amb rapidesa.
En tot cas, les dades de Farmaindústria també revelen que el temps mitjà que estan les farmacèutiques a cobrar les factures és de 503 dies després de la comanda. Aquest termini de pagament és el registrat el 31 de març. És una estadística que també millora respecte de final de 2010, quan la demora se situava en 588 dies. En tot l'Estat, el deute dels hospitals públics amb les farmacèutiques arriba als 5.191 milions d'euros. D'aquest import, les quantitats més elevades corresponen a Andalusia (1.245 milions d'euros), el País Valencià (957 milions) i Madrid (700 milions). Per contra, els territoris amb un nivell més baix d'endeutament són Navarra (9,4 milions), la Rioja (41,8) i el País Basc (51,5 milions). Durant els tres primers mesos de l'any, tan sols quatre comunitats -a banda de les Illes-, han aconseguit reduir l'import no abonat: Navarra, Cantàbria, el País Basc i Múrcia.
Els hospitals públics deuen 146 milions en medicaments
Salut ho atribueix a la “racionalització de la despesa” i nega que es degui a cap “retallada de serveis”
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
IntelBook: No tots ens podem pagar les multimilionàries receptes que suposen tractaments a llarg termini. Tu tens sort que, tal volta, o no tens familiars malalts o ets de can Verga.
Un poema de Frédéric Bastiat dedicat a L'ESTAT: http://bastiat.org/es/El_Estado.html A un govern estatista (i en democràcia representativa tots els són en molt gran mesura), l'interessen ciutadans minusvàlids socials, limitats i coaccionats, que acceptin l'Estat com déu i font de tota moralitat i tot dret. Això els garanteix que la seva poltrona i les seves prebendes siguin no ja acceptades, sinó votades pel poble. És un govern amb seriosos problemes de ludopatia, com podem veure en el tema de les pensions i sanitat.