TW
0

Només l'any 2008 es va registrar una diferència d'1,6 milions d'euros entre el que va pagar el Consell de Mallorca a dues unions d'empreses pel servei de recollida selectiva d'escombraries i el que realment van costar aquests serveis, segons un informe pericial contingut en el sumari del cas Clavaguera. En aquest cas, investigat pel Jutjat d'Instrucció 9 de Palma, s'investiga una presumpta desviació de fons públics, emissió de factures falses i cobrament de comissions en la gestió de la recollida dels residus urbans de Mallorca de tots els municipis de l'illa, llevat de Palma, Calvià i Llucmajor. L'informe encarregat pel Consell a un economista xifra en 5,7 milions la diferència total entre el facturat per les unions temporals d'empreses (UTEs) adjudicatàries del Consell per a la recollida selectiva i els serveis que realment van prestar durant el període 2006-2010.

Notícies relacionades

L'any en què es registra més diferència entre un concepte i un altre és 2008, quan l'informe localitza un sobrecoste de 696.080 euros en el cas de l'UTE FCC-Lumsa i de 901.291 euros en el de l'UTE Resenetma. Mentre el primer any, 2006, es va registrar un presumpte desfalc de 749.260 euros, el 2007 aquesta quantitat va ascendir a 1,2 milions, el 2009 es va situar en 1,3 milions i el 2010 va baixar de nou fins als 709.218 euros.

La Fiscalia investiga si aquests diners facturats "en excés" es van poder desviar a les mans de particulars, i per això ha imputat a diverses persones, entre elles l'exportaveu i exvicepresidenta d'Unió Mallorquina, Catalina Julve, que va ser consellera insular de Medi Ambient durant l'actual i passada legislatures, període en què es van detectar les presumptes irregularitats. Les acusacions sospiten que encara que el Consell va destinar milions a aquestes unions d'empreses per dur a terme la recollida selectiva dels ajuntaments, eren altres empreses contractades pels propis consistoris les que realment feien el treball.