Els nacionalistes es presenten com l'única alternativa que defensa els interessos socials davant l'anunci de les retallades de PSOE i PP.
El PSM-IV-ExM impugnarà dilluns el cara a cara previst entre Francesc Antich (PSOE) i José Ramón Bauzá (PP)davant la Junta Electoral. "Fer un debat cara a cara Antich-Bauzá és un debat incomplet, perquè són les dues cares de la mateixa moneda", afirmà ahir el secretari general del PSM, Biel Barceló, durant el tradicional dinar del Primer de Maig a Campanet, que enguany s'ha avançat un dia per les múltiples fires que se celebren avui a la Part Forana. El dinar, al qual varen assistir unes 200 persones de les diferents agrupacions, tingué un destacat caire electoralista per la proximitat del 22 de maig.
Barceló es va mostrar contrari a la realització d'un debat electoral en el qual només participin els candidats del PP i del PSOE i assegurà que "el PSOE i els seus senadors no han fet res per evitar les retallades als drets socials que ha impulsat el president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero". A més, el nacionalista recriminà a la candidata a la presidència del Consell Francina Armengol (PSOE) que "retregui a la del PP, Maria Salom, que anunciï noves retallades, atès que és el seu partit qui les ha iniciades".
A causa d'aquestes circumstàncies, Barceló va instar els polítics a "fer un debat electoral amb representació de totes les agrupacions que representen les Illes Balears".
D'altra banda, el secretari general dels nacionalistes també tingué unes paraules per denunciar la retallada dels 240 milions d'euros del Fons Competitiu per a l'any 2010. "La retallada per a l'any 2011 encara s'ha de veure i aquests doblers serveixen per cobrir les despeses d'educació i serveis, que no poden veure minvat el pressupost", segons paraules de Barceló, qui afegí que "l'única solució a tots aquests problemes és el PSM-IniciativaVerds-Entesa".
Reconeixement
Tanmateix, durant el dinar d'ahir, la nota més emotiva fou quan l'agrupació reté un emotiu homenatge al que fou fundador del PSM, batle de Santa Maria del Camí i secretari general de l'agrupació durant 17 anys, Mateu Morro. L'actual batlessa de Santa Maria, Rosa Vich, destacà la figura de Morro com "el primer militant i el fundador del partit". A més, Vich digué que "Santa Maria no seria el que és si Mateu Morro no n'hagués estat batle". Barceló reconegué que l'exsecretari general "és el causant que el nacionalisme arrelàs a Mallorca i sempre ha estat implicat dins el partit amb un compromís personal absolut".
Mateu Morro es mostrà molt agraït pel reconeixement dels companys i confessà que el PSM "no ha de perdre la fidelitat en les seves idees i ha de tenir ben present la seva trajectòria. Si es fa així, el 22 de maig tindrem una recompensa".
13 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El PSM s'hauria d'haver dedicat a governar quan li pertocava i no tan sols a esclafra la cadira.Ho han fet molt pitjor que en el 1r Pacte i a Palma,na Nanda Ramon,despareguda...A sobre,negant-se a reeditar el BLOC obren les portes a la majoria absoluta de Joserra .La seva responsabilitat històrica és enorme
En Biel Barceló és la màquina perfecta de perdre vots, segueix així i ho aconseguiràs: PSM extraparlamentari.
Sia qui sou...deia la canço...pero, i qui sou voltros?, minima representació del mal anomenat pancatalanisme al Parlament de les Illes Balears...un 6 o 7 % del electorat?, si basta voure en Barceló o na Lluisa Apesteguia per voure el representau de aquesta terra...RES!!!, no emprenyeu mes i deixau pasar als qui realment representen als pobles de les Illes, al PSIB o el PP...ja esta be de perdalades!
Tot hom coneix a Pere Sampol com a senador. Però qualcú sap el nom dels altres, o dels que l'han precedit? No? Per qualque cosa deu ser. No deu ser perque és l'ÚNIC que de veres a fet feina per Balears? Es clar que si, Val mes un troç de Pere Sampol, o Damia Pons, o Mateu Morro, o Joan Mayol, o Nanda Ramon, O Toni Alorda, que Antich i Bauzà junts.
Mateu Morro hauría d'haver liderat el PSM des d'un bon principi, des de les eleccions del 2003 haría d'haver estat el cap de llista al Parlament, ell sí que mobilitzava a la gent
Un primer de maig en el mes d'abril. Ni fires ni coverbos...
esperam que també hi puguin participar erc i upyd. el psm només serveix per fer mal en nom d'un fals ecologisme
"Raonaments" com el de Francesc, de ximplots, són els que justifiquen que partits que no haurien de passar de comissions de festes han de quedar-se als bars dels pobles, d'on mai havien d'ahver sortit. I deixar a la gent adulta fer política de veritat...
Ui aquests comentaristes que baixen del pedestal espanyolaire i vénen a donar responsabilitats al PSM per les retallades, per formar part del govern. A veure si ens queda clar i així podem començar a filar: ESPAÑÑÑA = espoliació = retallades. Sí, l'Espanya del PSOE, del PP, del sírculo, de rosadies, dels del brau, etc. ens fot més d'un 10% de la riquesa que es crea i entra a la CAIB per després dir-nos que som deficitaris i que hem de retallar. I açò serà així fins que no hi hagi una majoria social i parlamentària que digui PROU. I ara podeu seguir donant les culpes als partits minoritaris que no surten a tota hora pels noticiaris i diaris de masses, i que just poden fer per mantenir una espurna de vida en el poble.
No ens interessa res el que hagi de dir un partit marginal, minoritari i curtet de mires com el PSM (per no parlar de la curiositat "ERC" (té menys vots que el partit dels caçadors). A més, el Sr. Barceló criticant les retallades.... com si hagués estat aquests quatre anys a l'oposició: tenen mentalitat de perdedors i en la grada s'han de quedar: fora amateurs!