TW
2

El Govern preveu que un 40% dels treballadors es jubili amb 67 anys, un altre 40% als 65 anys i que el 20% restant ho faci a edats inferiors al desenvolupar ocupacions penoses o per ser discapacitats, segons ha assenyalat el secretari d'Estat de la Seguretat Social, Octavio Granado.

Durant la seva intervenció en la jornada 'La reforma de les pensions: oportunitat, contingut i context', organitzada per l'Escola de Finances Aplicada (AFI), Granado ha concretat així l'impacte que tindrà la reforma sobre l'edat de jubilació el dia que el Govern comença els contactes formals amb els Grups Parlamentaris per aconseguir el vistiplau del projecte de llei.

Granado no ha escatimat en elogis per a una reforma que, segons la seva opinió, «resol incerteses», especialment en matèria pressupostària, i és «bastant suficient». A més, ha assegurat que introdueix la «flexibilitat» que requeria el sistema, després de 50 anys de «maduració».

«No semblava raonable» la falta de flexibilitat del sistema de pensions, ha indicat Granado en defensa de la reforma, abans d'afegir que, a més, la nova normativa aportarà solvència al sistema. «Garanteix la viabilitat del sistema de pensions», ha sostingut a més Granado, qui ha dit que la despesa en pensions se situarà el 2040 al voltant del 13% del PIB, a la mitjana de la UE. En el capítol d'insuficiències, Granado ha admès que «la pensió màxima és molt baixa», de manera que aquells que comptin amb sous més alts hauran de recolzar-se en plans privats per poder mantenir el seu poder adquisitiu.

Consell de Ministres

El president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, ha anunciat aquest dimarts que el Consell de Ministres aprovarà divendres vinent la reforma de les polítiques actives d'ocupació, conforme a l'acordat amb empresaris i sindicats. "Hem de fer una gran reforma", ha manifestat Sabater durant una intervenció davant del Grup Parlamentari Socialista. Les noves polítiques actives d'ocupació inclouran el pla de "formació i rendeix" per a aturats que substituirà els 426 euros d'ajuda que actualment reben els aturats que han deixat de rebre la prestació.

La reforma pretén facilitar "atenció personalitzada" als aturats que busquen feina i posar en marxa un pla de xoc per facilitar la contractació a temps parcial. Zapatero ha insistit que recuperar l'ocupació és "la gran tasca col·lectiva" i ha dit que el Govern és conscient de tenir "la tasca principal". "Ens sentim responsables de cada persona i davant de cada persona que busca una ocupació", ha dit.

Tanmateix, també ha fet una crida als empresaris perquè, a partir de les reformes econòmiques empreses, "contribueixin a generar l'expectativa d'un canvi de tendència" en la creació d'ocupació, canvi que, segons el seu parer, s'aconseguirà, encara que sigui lentament.