El Govern vendrà 100 milions més de bons de deute
L'operació per finançar els crèdits del 2010 arribarà així als 300 milions. Manera diu que no hi haurà més ampliacions i recorda que dilluns a les dues se n'havien venut 100 milions
Els bons per finançar el deute de les Illes Balears es venen bé. El conseller d'Economia, Carles Manera, va dir ahir que a les dues del migdia del primer dia -dilluns- ja s'havien venut 100 dels 200 milions d'euros. És per això que va afegir que, "si feim una previsió en funció d'ahir -per dilluns-, no és agosarat que haurem d'emetre 100 milions més".
De fet, el conseller, quan va anunciar la setmana passada que el Govern vendria 200 milions d'euros del deute públic del 2010 en forma de bons, ja va assenyalar que, si hi havia prou demanda, l'operació s'ampliaria un 50%, fins als 300 milions. Ara, ha quedat clar que la demanda hi és i, per tant, tan sols és qüestió de temps que l'Executiu ordeni l'ampliació de la venda. Manera -que parlà en un descans de les jornades que el grup parlamentari socialista tancà ahir mateix a la seu del partit a Palma- insistí que els bons del Govern havien tingut una "sortida espectacular" i que "l'estalviador hi ha vist un producte interessant".
De fet, el mateix Manera confessà que per ell també és interessant i que ha comprat bons. Això sí, el conseller tornà a remarcar ahir que en cap cas l'operació no superaria els 300 milions. "Tenim autorització per endeutar-nos fins als 371 milions", explicà, però va afegir que per als 71 milions que resten l'Executiu ja disposa de prous "mecanismes financers" per fer-se'n càrrec sense haver de recórrer als bons.
També a Illes Balears
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
- Denuncien diverses irregularitats en la gestió de la Policia Local de Calvià
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
200 milions tirats en el tren de la Vergonya, el tren de llevant, l'infraestrcutra més vergonyosa de s'historia de Mallorca. Riem-nos del Palma arena !
Ei ei ei! Que això es deute! No us emocioneu que això ho tornam després, i amb interessos! No ens ho mereixem, afageix per no oferir propostes als grans reptes macroeconòmics que tenen aquestes illes. S'ha de començar per la base, es a dir el model econòmic i el model d'administració pública, i que siguin propostes concretes si pot esser.
Per favor, vot de càstig a PSM, ERC, i Entesa: - Al PSM per creure's Déu, per pensar que es podia fer nacionalisme 'light', i per no saber liderar un gran projecte comú amb ells. - A ERC per, tot i el poder i presència i popularitat que ha assolit a Mallorca, no haver sabut gestionar una gran aliança municipal-autonòmica-estatal-europea amb el PSM i fer-ne una bèstia tot poderosa de la qual l'espanyolisme s'hagués cagat. I especialment per l'orgull. Pel punyetero orgullo i beneitura de tots dos. Castigueu-los. Vot de càstig a PSM i ERC. Que n'aprenguin. Que guanyi el PP!!! Visca Mallorca. I els Països Catalans. -