El Govern balear vol concretar conjuntament amb el sector privat una estratègia turística "ambiciosa" per aconseguir una major presència del mercat nacional a les illes, que permeti allargar la temporada turística mitjançant la configuració i promoció de productes atractius.
Per a això, es treballa amb aerolínies, navilieres, agències de viatges i el sector d'allotjament per establir una línia d'actuació conjunta en cada un d'aquests camps, amb l'objectiu de gestar unes "campanyes especials" en punts concrets del principi i final de temporada alta (abril i octubre fonamentalment).
Així ho ha detallat als mitjans de comunicació la consellera de Turisme i Treball, Joana Barceló, en el marc de la Fira Internacional de Turisme (Fitur) celebrada a Madrid, per incidir en què les línies estratègiques del Govern per a aquesta temporada es dirigeixen a aconseguir un augment de la despesa turística, augmentar la connectivitat, allargar la temporada turística, i continuar apostant per les noves tecnologies.
Millors resultats
Barceló ha explicat que aquesta estratègia té com objectiu millorar la campanya turística de 2011 en un context econòmic que "no és fàcil", fent que el turista nacional vegi a Balears no només com a destinació d'estiu sinó també com una bona opció de viatge en altres períodes, com pot ser primavera.
Segons Barceló, "tothom està molt disposat" a formar part d'aquesta estratègia concertada i que l'actitud del Govern és concretar aquests acords per poder "començar com abans millor", ja que la intenció és poder intentar llançar aquestes campanyes el mes de febrer.
A més, la consellera ha indicat que l'esmentada promoció es farà amb cada empresa per a després treballar conjuntament a fi d'aconseguir un producte el preu del qual sigui "més impactant".
Productes especialitzats
També ha explicat que es tractarà d'oferir productes especialitzats aprofitant el calendari de fires, congressos o salons nàutics.
D'altra banda, Barceló ha afirmat que les sensacions per a la temporada turística de 2011 "són positives" a Balears, per afegir que el paper del Govern en aquesta fira es basa en la "unitat d'acció" per consolidar la marca dels diferents usos turístics de la comunitat i a progressar en la modernització del sector.
Sobre la visita de la Reina Sofia a l'estand de les Balears, Barceló ha agraït "l'afecte" que tenen els membres Casa Reial cap a Balears, que els converteix en "els ambaixadors de les illes" gràcies al seu afecte per l'arxipèlag, del qual tenen un gran coneixement.