Així ho ha manifestat en una roda de premsa per fer balanç de les dades del tancament de 2010, en la qual ha revelat que l'augment de les arribades de turistes ha estat més gran de l'esperat, amb un increment en el cas de les Balears del 2%, superior, per tant, a l'augment registrat en el conjunt del país (+1,4%), fins a arribar els 53 milions de visitants.
Sebastián ha estat acompanyat pel secretari general de Turisme i Comerç Interior, Joan Mesquida, que en el transcurs de la roda de premsa ha recordat que el passat 23 de desembre el Govern va firmar amb les Balears un acord per destinar 10 milions d'euros al Consorci urbanístic Platja de Palma, principalment per a l'adquisició de patrimoni i millora de millora d'infraestructures subterrànies.
Comportament desigual
Així, el ministre ha posat èmfasi en el comportament "desigual" del turisme a les diferents comunitats autònomes. En el cas de País Basc, aquesta regió ha registrat una millora de dos dígits, mentre que Astúries i Canàries han viscut una millora propera al 5%. A Catalunya l'arribada de turistes ha augmentat un 4% i a Andalusia es registraren augments.
Al contrari, el País Valencià i la Comunitat de Madrid han tancat el passat exercici amb sengles descensos en l'arribada de turistes, de l'1,1% i del 4,5%, respectivament.
Referent a la despesa turística, la despesa mitja per persona es va situar el 2010 en a prop dels 930 euros, el que suposa una millora del 0,3% respecte a 2009, mentre que la despesa mitja diària repuntó un 2,8% més que a l'exercici anterior, fins a 98 euros.
L'ocupació al sector turístic segueix la senda de la recuperació i de gener a novembre es va registrar un augment del 0,8% en el número a afiliats, el que contrasta amb la caiguda del 2% a escala global.
La taxa d'atur del sector turístic es troba 6,5 punts per sota de la mitjana nacional i la balança de pagaments del sector turístic va registrar una millora del 3,3% equivalent a dos terços del dèficit comercial espanyol, va subratllar el ministre.
Cautela
De cara a l'exercici 2011, Sebastián ha assenyalat que els primers indicadors sobre les reserves són positius però ha destacat que "cal tenir cautela" perquè la tendència dominant és fer les reserves cada vegada més a última hora.
Segons els primers indicadors, es registrarà un creixement del mercat britànic en un percentatge superior als principals competidors del mercat, com Turquia.
Respecte al mercat alemany, el Govern preveu per a 2011 un creixement del 5% davant el descens proper al 2% en el qual va tancar 2010. A les Canàries s'espera un augment del 15% de les arribades de turistes alemanys el 2011.
500 milions per al pla FuturE
El ministre ha assegurat que es continuarà donant impuls al sector durant aquest 2011 i ha concretat que es realitzaran inversions per valor de 500 milions d'euros a través dels plans FuturE (300 milions) i Fomit (200 milions) i assegura que la rebaixa de categoria a secretaria general de Turisme i Comerç interior no ha minvat en absolut l'operativa política del departament, sinó que la reducció de secretaries d'Estat va ser una decisió governamental.
A més s'ha referit a iniciatives com el pla Turisme Sènior que va generar 350.000 pernoctacions i que ha permès a l'Estat recuperar 1,32 euros per cada euro invertit. En el seu segon any de vida, s'han incorporat el País Valencià i les Canàries al programa i s'han ampliat les places en un 40% fins les 111.000.
El ministre va afirmar que el pressupost en promoció de de cara a 2011 continuarà augmentant i va detallar que la campanya promocional 'I need Spain' ha assolit els 350 milions de persones de difusió uns mesos després del seu llançament.
Com a principal novetat de cara a 2011 destaca la posada en marxa d'una campanya 'online' internacional que persegueix generar influència i recomanació utilitzant les xarxes socials. Per a ells se servirà dels ambaixadors de marca (campions del món de Futbol, bàsquet, motociclisme, o Ferran Adrià) que recomanarien la destinació Espanya "per a una promoció més efectiva".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.