TW
0

La directora general de Transport Aeri i Marítim, Joana Amengual, ha remarcat que el Govern presidit per Francesc Antich, ha advocat per descentralitzar la gestió dels aeroports de les Balears i que la seva administració sigui pública -mitjançant la participació de l'Executiu balear, consells insulars o ajuntaments- i privada.

Així ho ha manifestat Amengual, en ser preguntada per Europa Press amb referència al Decret Llei, que el Consell de Ministres aprovarà aquest divendres, i que obrirà la liberalització de la gestió dels 47 aeròdroms de la xarxa d'AENA al sector privat mitjançant tres fórmules.

De totes elles, la que afectaria la Comunitat preveu la gestió dels aeroports a través de filials específiques de la societat pública -que participarà majoritàriament- i en les quals podran entrar institucions locals i autonòmiques, a més de cambres de comerç.

Societats individuals

En respecte d'aquesta qüestió, Amengual ha revelat que fa devers un mes, la Conselleria de Mobilitat va presentar un document en el Ministeri de Foment, on sol·licitaven la creació de societats individuals per als aeroports de Balears, les quals tindrien una titularitat pública i es gestionarien a través d'institucions públiques -majoritàriament-, i privada.

Concretament, el que demanaven era que la pròpia Comunitat i institucions insulars poguessin decidir al cent per cent sobre la gestió dels aeroports, i, per tant, si determinar privatitzar-los o no. En qualsevol cas, Amengual ha apuntat que es decantarien per una titularitat pública i una gestió públic-privada.

Aquesta fórmula permetria establir un sistema tarifari propi als aeroports que, segons la màxima responsable, ajudaria a promocionar les illes, sobretot, en temporada baixa, establint unes tarifes més baixes. A més, es podria gestionar el rendiment comercial dels aeròdroms, entre altres coses.

Així mateix, Amengual ha explicat que aquest tipus de gestió és necessària per a la Comunitat ja que, en l'actualitat, l'aeroport de Son Sant Joan és el que més beneficis aporta a AENA i que, gràcies a ell, l'ens públic paga els deutes dels altres aeròdroms de la xarxa.