TW
3

La Ràdio i Televisió autonòmica IB3 convocarà dilluns un concurs públic per contractar els seus serveis informatius durant els propers quatre anys. El concurs -que en realitat són dos, un per als informatius i un altre per al departament tècnic de la cadena- suposarà a IB3 un estalvi d'un 25,6% respecte de la situació actual, uns 3,2 milions, passant dels 12 milios d'ara a uns nou. L'adjudicatària, que ja operarà per febrer, s'haurà de subrogar 242 empleats de la concessionària actual, l'empresa SBT, propietat de Cinto Farrús. La rescissió del contracte no té cap cost per a l'ens.

Així ho anuncià ahir al Parlament el director general d'IB 3, Pedro Terrasa, que avançà que la cadena havia arribat a un acord amb Farrús per garantir la prestació del servei fins que no s'adjudiqui el nou concurs. Després que SBT hagués amenaçat de deixar d'oferir el servei immediatament, s'inicià una negociació que ha culminat, per un costat, pactant un calendari per pagar els sis milions que la cadena deu a la productora i, per l'altre, amb un acord perquè la concessionària nova hagi de subrogar 242 empleats d'SBT, tot i que l'empresa guanyà el concurs oferint-ne 211 i malgrat que ara digui que en té 299 de dedicats a aquesta funció. La resta de treballadors continuarà fent feina per a IB3 al programa Illes.

El director general apuntà que el concurs no suposarà només un servei més barat, sinó de més qualitat, perquè s'hi incorporaran criteris per, entre d'altres, garantir estabilitat laboral. Terrasa va justificar la recissió del contracte amb SBT per "problemes" en la prestació del servei i perquè la productora no havia encaixat bé el nou criteri de la direcció, de més eficiència amb un 50% menys de pressupost. En la seva compareixença, el responsable també informà que fan feina per a IB3 82 empreses i que el 93% d'encàrrecs de producció els fan societats de les Illes. Finalment, va reconèixer que deuen 48,1 milions a proveïdors -13 menys que a principi d'any- i va anunciar que tancaran l'exercici sense dèficit.