Amb més o menys ganes, els alumnes de les Balears tornen avui a les aules. | S. AMENGUAL

TW
0

L'inici del curs escolar 2010-2011 comença avui a les aules balears amb 148.144 alumnes matriculats: 31.697 estan inscrits en Educació Infantil; 62.478, a Primària; 36.398, a Secundària i 10.461, a Batxillerat. El curs disposarà de 14.541 places docents a les Illes. D'aquestes, 11.241 són de centres públics i devers 3.300, de centres concertats, segons dades facilitades per la Conselleria d'Educació. L'inici de curs és avui una realitat i no s'espera que sigui fins demà que el conseller d'Educació, Bartomeu Llinàs, comparegui per donar compte de com queden resolts assumptes importants com el nombre de professors per alumne i de com quedarà la retallada de docents, que s'aventurà a xifrar fa uns mesos en una quarantena.

Des del sindicat STEI-i, el secretari general, Biel Caldentey, assegura que "trobam que hi ha certa opacitat informativa en aquesta Conselleria". I és que "sabem que hi haurà una seixantena d'aules modulars, però no se'ns ha dit com quedaran cobertes les plantilles". Enguany, es posen en marxa dos centres nous: el CEIP Puigderos, a Llucmajor, i Ses Bassetes, a Andratx. Des de la Federació d'Ensenyament, FETE- UGT, "exigim un increment important de la despesa per alumne, que actualment es troba molt per sota de la mitjana estatal".
A més a més de les infraestructures, un altre aspecte que preocupa és el rendiment acadèmic dels alumnes illencs. Al seu parer, "reduir les inversions en Educació incidirà negativament en la qualitat de l'ensenyament que imparteix el professorat", afirmen des de FETE- UGT. També la Federació d'APA de les Illes Balears (FAIB) demanen a la Conselleria que, davant de l'inici de curs, "destini les partides pressupostàries necessàries perquè el nivell educatiu a l'Arxipèlag sigui de qualitat".

Operatiu especial

L'Ajuntament de Palma, des d'avui i fins divendres, posa en marxa un protocol d'actuació per facilitar l'accés als centres educatius de la ciutat. S'eliminen les ocupacions d'obres al carrer que estiguin devora les escoles i les voreres també es deixaran lliures de qualsevol entrebanc. Així mateix, 162 agents de la Policia Local controlaran les 150 localitzacions, properes als centres escolars, que poden resultar més conflictives en l'inici de curs. Cal sumar-hi els 55 nous passos per a vianants elevats, construïts aquest estiu prop dels col·legis.

Avui es reobre el tercer carril de la via de cintura

Coincidint amb l'inici de curs, avui es posa en marxa el tercer carril de la via de cintura (Ma-20), entre l'enllaç de la carretera de Valldemossa i el camí de la Vileta. Es tracta de tres quilòmetres que es reobriran després de nou mesos de feina. El tram que avui s'engega, amb tres carrils per sentit, coincideix amb les entrades i sortides que s'utilitzen per accedir a algunes zones escolars de Palma. Aquests darrers dies, les tasques en aquesta via s'han accelerat per poder enllestir-ho tot per a l'inici del curs escolar 2010-2011.