Es tracta d'evitar que les aus impactin contra els avions que s'enlairen i aterren cada dia ja que les col·lisions amb avions a l'aeroport de Palma gairebé s'han quadruplicat durant enguany.
Des de mitjan febrer fins a ben avançat juliol, les autoritats de Son Sant Joan han comptabilitzat 61 impactes durant les operacions d'aterratge i enlairament davant els 16 de fa un any en les mateixes dates, segons dades de l'estació aeroportuària.
El Grup d'Ornitologia Balear (GOB) i Defensa de la Naturalesa ha explicat avui en un comunicat que s'ha registrat un increment d'aus, que descansen o dormen a aquesta zona.
Els ecologistes recorden que l'aeroport s'assenta sobre una àrea que al seu dia va ser una zona humida. Encara que està pràcticament seca, conserva determinades condicions que faciliten que s'inundi parcialment durant alguns períodes de l'any. És una zona d'alta productivitat biològica i un lloc de repòs de moltes aus.
L'eliminació de les aus amb escopetes és un recurs que segons l'opinió del Gob s'ha d'utilitzar en determinades circumstàncies, però el que és realment efectiu és intervenir sobre l'hàbitat de la zona.
En concret, proposen que s'estudiï el trasllat de la bassa que hi ha al costat de la pista sud, que és un punt d'atracció per a les aus.
Altres mesures són millorar la gestió de la vegetació herbàcia del recinte i el drenatge per facilitar l'evacuació d'aigua cap a la sèquia de Sant Jordi.
Una altra idea és emprar sistemes dissuasius com els acústics per evitar la presència d'aus i la formació de nous dormitoris d'espècies "problemàtiques" per a la navegació aèria.
L'organització ecologista considera "prioritari" el control de l'avifauna i evitar "al màxim la mort innecessària d'aus".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Manel, quina raó tens, ho has definit perfectament. Ecopijos.
Qui us veu i qui us ha vist. S'han tornat en uns ecolopijos de cap de setmana i faldilles de floretes. Quina decepció.
L'ecologia ha de tenir com a màxim interès el benestar i la pervivència humana. Cert que per això es necessari conservar el medi (casa=oikos) però cal no confondre les prioritats, la casa es important en tant els seus habitants. L'ecología és important en quan el benefiaciari és l'home.
Si és per a la seguretat aèria, que peguin les escopetades que sien necessàries. I que es deixin de punyetes aquesta guarda de pesats: ja està bé de jugar amb la vida de les persones per salvar dos avisadors, un coll blau i tres teuladers coixos.
Els escopeters ja se fregaven les mans