Ara el metro serà cada mitja hora durant la setmana i cada hora els festius. | Ferran Aguiló - Ayuga

TW
0

Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) reduirà a la meitat les freqüències de metro per primera vegada d'ençà que existeix. La mesura afectarà tot l'estiu, quan cau de manera dràstica el nombre d'usuaris. Actualment, només són nou les persones per trajecte que utilitzen el servei durant els caps de setmana i els que ho fan els dies laborables no arriben a la vintena per comboi.

Amb aquesta mesura, el gerent de SFM, Jaume Jaume, està convençut que s'estalviaran més de 80.000 euros en personal gràcies al descens de les hores extra. La reducció serà efectiva a partir del pròxim 19 de juliol i es mantindrà fins al 6 de setembre. Durant aquest període hi haurà un metro cada mitja hora de dilluns a divendres -fins ara n'hi havia un cada quart- i un cada hora els caps de setmana, tot i que fins ara eren cada 30 minuts.
Igual que ara, també començaran a operar a les 6.30 hores i acabaran a les 23 hores.

La davallada en la xifra de passatgers s'explica pel descens de l'activitat a la Universitat i al polígon de Son Castelló. Durant l'hivern, quan ambdós funcionen a les totes, els usuaris per trajecte arriben a la cinquantena.
El director general de Mobilitat, Antoni Verger, va admetre ahir que els hauria "agradat continuar amb aquest servei de metro", però després va afirmar que està "molt satisfet amb l'estalvi que suposarà". "És una mesura que no agrada ni a dirigents ni a treballadors, però per motius de pressupost l'hem d'adoptar", va explicar Verger. Segons SFM, aquest procediment és el que "menys afectarà els usuaris i contribuirà d'una manera important a la contenció de despeses". És evident que la reducció reportarà un benefici econòmic. No obstant això, tal com va explicar el mateix director general de Mobilitat, "els ciutadans adapten els hàbits als serveis públics ja establerts".
A més de l'estalvi derivat del descens del servei de metro, SFM preveu una reducció de la despesa en contractació i subministraments. En total estalviarà 1,1 milions.

El gerent, Jaume Jaume, recalcà que "el nou model de contractació informatitzat permet un control més acurat de tots els processos que tenen lloc a la companyia". Jaume no va voler qualilicar el model antic -el nou ja fa un any i mig que està en marxa- de malbaratador, però sí va destacar que no es feia una política de planificació. El pressupost que té SFM per contractació i subministrament de recanvis per als trens arriba fins als 14 milions d'euros i suposarà un "èxit" la retallada de més d'un milió d'euros. Jaume va explicar que SFM fa un càlcul sobre què necessitarà durant l'any i convoca un concurs obert, "de manera que l'empresa pot decidir quina és la millor oferta i gaudeix d'uns bons descomptes". El director general de Mobilitat va felicitar el gerent de SFM per la tasca de planificació i gestió duta a terme.