Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) reduirà a la meitat les freqüències de metro per primera vegada d'ençà que existeix. La mesura afectarà tot l'estiu, quan cau de manera dràstica el nombre d'usuaris. Actualment, només són nou les persones per trajecte que utilitzen el servei durant els caps de setmana i els que ho fan els dies laborables no arriben a la vintena per comboi.
Amb aquesta mesura, el gerent de SFM, Jaume Jaume, està convençut que s'estalviaran més de 80.000 euros en personal gràcies al descens de les hores extra. La reducció serà efectiva a partir del pròxim 19 de juliol i es mantindrà fins al 6 de setembre. Durant aquest període hi haurà un metro cada mitja hora de dilluns a divendres -fins ara n'hi havia un cada quart- i un cada hora els caps de setmana, tot i que fins ara eren cada 30 minuts.
Igual que ara, també començaran a operar a les 6.30 hores i acabaran a les 23 hores.
La davallada en la xifra de passatgers s'explica pel descens de l'activitat a la Universitat i al polígon de Son Castelló. Durant l'hivern, quan ambdós funcionen a les totes, els usuaris per trajecte arriben a la cinquantena.
El director general de Mobilitat, Antoni Verger, va admetre ahir que els hauria "agradat continuar amb aquest servei de metro", però després va afirmar que està "molt satisfet amb l'estalvi que suposarà". "És una mesura que no agrada ni a dirigents ni a treballadors, però per motius de pressupost l'hem d'adoptar", va explicar Verger. Segons SFM, aquest procediment és el que "menys afectarà els usuaris i contribuirà d'una manera important a la contenció de despeses". És evident que la reducció reportarà un benefici econòmic. No obstant això, tal com va explicar el mateix director general de Mobilitat, "els ciutadans adapten els hàbits als serveis públics ja establerts".
A més de l'estalvi derivat del descens del servei de metro, SFM preveu una reducció de la despesa en contractació i subministraments. En total estalviarà 1,1 milions.
El gerent, Jaume Jaume, recalcà que "el nou model de contractació informatitzat permet un control més acurat de tots els processos que tenen lloc a la companyia". Jaume no va voler qualilicar el model antic -el nou ja fa un any i mig que està en marxa- de malbaratador, però sí va destacar que no es feia una política de planificació. El pressupost que té SFM per contractació i subministrament de recanvis per als trens arriba fins als 14 milions d'euros i suposarà un "èxit" la retallada de més d'un milió d'euros. Jaume va explicar que SFM fa un càlcul sobre què necessitarà durant l'any i convoca un concurs obert, "de manera que l'empresa pot decidir quina és la millor oferta i gaudeix d'uns bons descomptes". El director general de Mobilitat va felicitar el gerent de SFM per la tasca de planificació i gestió duta a terme.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El PP va fer la tirada de doblers del Metro de Palma, el PSM vol superar-ho amb el tren de llevant i la complicitat del PSIB, ALGÚ POT POSAR SENY EN AQUEST ILLA!?^I PENSAR AMB LES NECESSITATS DE SA GENT. BASTA DE DONAR DOBLERS A LES CONSTRUCTORES!
PAreixem un país de multimillonaris, amb les necessitats de trensport públic que tenim per tot vinga a fer Metro sense passatgers i ara fer trens a Artà que tothom sap que anirà buit i mentres sa gent tenin que anar amb cotxe perquè el transport públic és una merda, Gràcis polítics per no saber fer la vostra feina i arruinar el país.
El Metro és una bona alternativa, sempre que no passi pel desert com és el cas, unes instal·lacions universitàries desaprofitades a l'estiu (tot un luxe del que no es parla). Allò que s'ha de fer és posar línies als llocs on hi ha població com es planejava (Son Rapinya-Son Roca) i d'entrada allargar el trajecte cap a Son Espases. Passa que el PSM que va proposar el metro no ha seguit el seu bon criteri incial i així ens va.
El Metro és una tudadissa de doblers públics. Si no es pot clausurar perquè les infraestructures estan fetes, almenys el tancaria els mesos de vacances universitàries d'estiu. Jo l'he fet servir algunes vegades el mes de juliol i feia consciència observar la tudadissa de doblers per transportar sols una dotzena de persones.
Obres, obres el que necessiten és adjudicar obres... MONEY! la gestió i el servei públic no dona doblers ni rèdits polítics...
Toni, això ho fan els ineptes del PSM que van sortir un dia d'una bar per seure's de cop en un cotxe oficial i amb poder de decidir totes les barbaritats que estan fent a mobilitat, és escandalós.
Como pueden ser tan cínicos la Conselleria de Mobilitat y la Gerencia de SFM y hablar de ahorro bajando el servicio del Metro de Palma, y quitando una opción de transporte alternativo en detrimento del coche, cuando por estas mismas fechas la Conselleria imponía unos servicios minimos a los trabajadores en huelga por reclamar seguridad, con la excusa de que “el Metro era un transporte esencial que debia mantenerse en funcionamientoâ€. No se puede ser tan hipócrita justificando unos recortes improvisados, que afectan al cuadro de descanso de decenas de trabajadores y trabajadoras, que tratan de ajustar ilegalmente sus gráficos y además alardear que ello supone un ahorro de dinero a la empresa. No se puede ser tan absurdo en hacer creer a la ciudadania que para ahorrar dinero en ropa, se encargue al Corte Inglés ropa de diseño, y se tire a la basura centenares de uniformes, camisas, pantalones, zapatos, chaquetas, cazadoras, etc. en muchos casos sin estrenar, y pretender aparentar que eso es ahorro, cuando en tiempos de crisis todos sabemos que se han de minimizar gastos y ajustar al maximo los pedidos. Ver para creer lo que está haciendo un partido sin presencia social en un gobierno de mayoria socialista, que cada dia adormece más sus valores sociales en detrimento de valores especulativos y de total improvisacion.
Lamentable la gestió de la conselleria actual descuidant i posant en perill els viatgers en les línees actuals i obrin de noves sense cap sentit comú, pura estratègia electoral que està cansant a sa gent que vol solucions i no anuncis al diari ni inauguracions que fan riure. Servei! No noves obres faraòniques sr. Antich.
Tampoc és per a tant. A la península, Renfe aplica aquesta mesura tots els caps de setmana (i a més, apuja el preu del bitllet), i a l'estiu hi ha el mateix horari de cap de setmana ja que l'afluència de viatgers disminueix.
el problema és molt simple. mentres el Metro estigui obert serà com vessar € a un avenc. l'hauriem de tancar. no te cap sentit. no te cap justificació. estem patint la locura faraònica d'uns impresentables, i hauriem d'anar molt alerta a no cometre els mateixos errors.