Antoni Martorell anuncià ahir que deixava el càrrec de director general d'IB3 "per motius professionals". Negà que ho fes per qüestions polítiques o personals, però admeté que la seva presència al capdavant d'IB3 quan s'acostassin les eleccions "pot ser que no perjudiqui, però tampoc no ajudarà" el mitjà públic.
"M'he d'apartar del projecte. Tenc la sensació que he fet la feina que se'm va encarregar", digué. I això fa, segons declarà. Argumentà que havia rebut la missió de "fer un mitjà de comunicació de país on els informatius no fossin elements de sospita" i que ho havia complert. Per tant, partia.
Ressaltà tot de fites que considera exitoses, com que IB3 costi un 40% menys que quan hi va entrar, que no tingui deutes, que es faci una televisió de proximitat que emeti partits de Segona i Tercera Divisió, que s'emeti en català i que s'hagi ajudat a crear tota una indústria al voltant de la radiotelevisió pública.
Tot plegat ho va manifestar en un discurs sense ombra de tristesa. De fet, arribà somrient i amb un trofeu a la mà: el premi per al millor informatiu del 2009, lliurat a IB3 tot just despús-ahir per l'Acadèmia de la Televisió. El deixà damunt la taula mentre feia la roda de premsa. La dimissió gairebé semblava un triomf professional.
Martorell reconegué que havia passat moments tensos en la negociació per la retallada dels pressuposts de la radiotelevisió pública, perquè considerava "impossibles" els deu milions que volia estalviar-hi el Govern. Tanmateix, es felicità perquè al final s'havien pactat tres milions d'euros. "Vaig explicar que em semblava inassolible i vaig pensar que la meva sortida facilitava aquest acord", afegí, tot i que no deixà clar si decidí deixar el càrrec abans o després de consensuar la rebaixa.
"El meu cap no se l'ha quedat ningú ni tampoc l'he lliurat", hi insistí. A més, encara afegí que tenia l'esperança de continuar en el món de la comunicació. "No faig comptes de dedicar-me a la política", afirmà quan li demanaren si aniria a les llistes d'UM per a les pròximes eleccions.
De moment, però, continuarà exercint el càrrec fins que una majoria parlamentària no aprovi un substitut. Ell demanà ahir que això passàs aviat.
Martorell deixa la direcció d'IB3
Parteix per “motius professionals”, però admet que la seva presència “no ajudaria” amb vista a les eleccions. Continuarà al capdavant del canal fins que els polítics en triïn el substitut
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
No ha sabut suprimir els anuncis de la televisió pública. Ha permès anuncis en llengües estrangeres com el castellà, donant-li prioritat sobre altres llengües com l'anglès i alemany.
Homo, balear, lo que parlen a IB3 jo no sé si se podria qualificar de "català", o més bé, xapussa ininteligible.
Tot i defensar moltes de les posicions que aquí s'exposen, vull recordar que erem nosaltres mateixos (l'esquerra) que en el primer pacte de progrès dèiem que era vergonyós que no existís una TV pública balear. I ara la volem eliminar, ara que per fí parla en català? no sé, certament deu ser difícil governar si els teus pròpis votants no tenen ni idea de què volen. En qualsevol cas fa falta triar algú que no sigui un venut i que ens retornin TV3.
Després de montar tots el xous possibles, gastar tots el doblers en coses innecessaries i no sabem si també lucrant-se, ara va i dimiteix. Quina barra d'home! Una persona que evaluava la seva feina de "sobresaliente", que si no fós per ell IB3 seria un fàstic.... Bé quina sort que marxi, esperem ara, que el proper director a més de consensuat, sigui un bon comunicador titulat, gestor i a més tingui també títol de català que pertany al seu càrrec.
Y TELEVISIÓN GALEGA TAMBÉ
Benvolgut Riesse... Jo no sé si l'esperen la seva teranyina d'empreses que va crear, o tombar-se a l'ombra dels "roures"... En tot cas, els barruts com ell sempre ens surten cars. Molt cars.
Perfecte..... ara només falta que despareixi IB3 i torni TV3. Això sí que suposaria un bon estalvi a les arques de la comunitat.
EL MÉS NEFAST DIRIGENT TELEVISIU DE LA HISTÒRIA !!! AQUEST INDIVIDU ENS HA FET PERDRE TV3 !!!!!!! PODREM ARA TORNAR A VEURE TV3 ???? L'AUTÈNTICA ???????
Sí, amb en Pere Muñoz i altres podrà seguir fent bons negocis a costa dels nostres doblers.
Que ningú no passi gens d'ànsia per ell! La teranyina d'empreses que va crear en el seu dia l'esperen per continuar enriquint-se.