Antich mira Fiol durant el passat debat de pressupost al Parlament. | Joan Riera - J.Morey

TW
0

El PP considera que l'elecció com a candidat autonòmic socialista del president del Govern, Francesc Antich, "animarà" els ciutadans a votar l'any que ve per evitar que "un Govern com aquest" es repeteixi. Aquesta és la valoració que va fer ahir el portaveu parlamentari popular, Francesc Fiol, de l'elecció d'Antich com a cap de cartell socialista que, tot i que encara no és oficial, es visualitzà en un acte intern del PSIB aquest cap de setmana. Segons Fiol, l'Executiu en minoria de l'esquerra suposa una "anormalitat democràtica".

El diputat reconegué que "per ventura" l'elecció d'Antich és una "bona notícia" per als socialistes, però deixà entreveure que també ho seria per al PP, ja que activarà el vot contra el PSIB. A la vegada, confià que no representi una opció guanyadora perquè, segons ell, el gabinet que presideix el socialista "no és un bon govern" i "no resol els problemes dels ciutadans". Fiol atribuí a Antich l'endeutament "desproporcionat" i l'atur "desproporcionat" que pateix la comunitat, tot i admetre que aquestes qüestions no són només culpa de l'actual Executiu.

Sí que criticà sense embuts que no hagués fet més per afrontar la crisi, que primer la negàs i augmentàs un 15% el pressupost del 2008 i que després no executàs reformes importants. En aquest sentit, apuntà que si governàs el PP hauria combatut la crisi eliminant traves burocràtiques i contenint la despesa pública. "És un Govern que suposa una anormalitat democràtica que a qualsevol societat civilitzada no existiria perquè se sustenta en una minoria que no és la més gran del Parlament", insistí el portaveu de l'oposició, el qual va recordar també la debilitat d'un Executiu que perd constantment votacions a la Cambra, que comporta una inestabilitat permanent.

Chaves diu que el PSOE està "encantat" amb la candidatura

El president del PSOE, Manuel Chaves, assegurà ahir que el seu partit està "encantat" que Antich torni a ser el candidat socialista a les autonòmiques del 2011. Chaves, que acudí a Palma a una cimera amb motiu de la presidència espanyola de la UE, defensà que el PSOE "no té cap dubte" de la decisió adoptada aquest cap de setmana pel consell polític del PSIB, que demanà a Antich que sigui candidat autonòmic per quarta vegada consecutiva. El líder del Bloc, Biel Barceló, felicità Antich, però advertí que hi ha temes "a l'aire" en cas que es reediti el pacte.

Biel Barceló avisa

Barceló considerà que l'elecció d'Antich respon a una "lògica de continuïtat del projecte de govern". Evità entrar a valorar si serà més fàcil pactar amb Antich que amb un altre i avisà que, en cas de reeditar el pacte, s'hauran de renegociar qüestions com donar més pes als nacionalistes, impulsar el canvi de model i resoldre el model audiovisual.