Palma Arena
La Guàrdia Civil interroga el BV per la fiança de Matas
Agents dels Grup de Patrimoni de la Policia Judicial de la Benemèrita es presentaren a la seu de l'entitat a Madrid per preguntar als directius
El jutge Castro segueix la pista de la fiança de Jaume Matas i aquesta el condueix a l'oficina madrilenya del Banco de Valencia, que concedí un préstec a Matas per pagar els tres milions d'euros amb què evità l'entrada a la presó. Agents del Grup de Patrimoni de la Policia Judicial de Palma es desplaçaren recentment a la capital espanyola, en concret a l'oficina de l'entitat financera valenciana , per parlar amb els màxims directius. La Benemèrita els interrogà sobre l'elevada fiança que Matas aconseguí abonar en efectiu i sobre les transferències bancàries. Els agents investiguen si l'expresident va poder aconseguir els doblers, o part, mitjançant aportacions canalitzades des de bancs estrangers. Cal remarcar que en sectors financers va despertar curiositat el fet que Matas pogués pagar la fiança en efectiu i no mitjançant el procediment més habitual, l'aval bancari.
Les transferències
El Banco de Valencia realitzà dues transferències per un import d'1,5 milions cadascuna a nom de Jaume Matas. La primera va anar al compte corrent que el Jutjat d'Instrucció 3 de Palma té a Banesto. La segona, en canvi, es transferí a un compte que l'expresident té a la Caja de Arquitectos. Aquesta entitat, poc temps després, realitzà la mateixa transferència als jutjats per cobrir la fiança restant. És a dir, que tots els doblers sortiren en un principi del banc llevantí. De fet, la mateixa Caja de Arquitectos desmentí de manera categòrica haver participat en un préstec a Matas per abonar la fiança i apuntà que els doblers venien del Banco de Valencia. Els directius del banc valencià també féren públic un comunicat en què reconegueren haver donat un "crèdit pont" a Matas per tenir les "garanties reals i personals" que li havia oferit el seu antic client. El jutge Castro intenta esbrinar quins són els mecanismes que Matas utilitzà per reunir tants de doblers en tan poc temps.
També a Illes Balears
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
- Denuncien diverses irregularitats en la gestió de la Policia Local de Calvià
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Molt bé, Pau. Sobretot perquè València és a Ponent. Que un diari com el DdBalears anomeni com a Llevant un lloc que tenim a Ponent no fa més que refermar la gran tasca feta pel centralisme durant els darrers segles.
Per favor, no utilitzeu Llevant o llevantí per fererir-se a València o valencià. Ja ho fan prou els mijans centralistes per a que als nostres diaris també ho fem. Gràcies!
A mem si el jutje Castro podrà aclarir-ho tot, com a ciutadà i víctima d'en Matas tenc l'esperança de veure com en Calcetes entra a la presó! Vaaaaamoooos jutje Castroooo!!!