La compareixença de l'expresident del Govern Jaume Matas davant el jutge no deixà indiferents ni els actuals governants ni els responsables dels partits polítics. "És un dia veritablement nefast per a la nostra comunitat", advertí la portaveu de l'Executiu, Joana Barceló. "És duríssim", "un dia que marca", sentencià. La socialista, als passadissos del Parlament, considerà un "cas insòlit" a l'Estat que un expresident d'una comunitat autònoma i, a la vegada, exministre de Medi Ambient, hagi de comparèixer davant la Justícia per la presumpta implicació en una suposada trama de corrupció i per un suposat enriquiment il·lícit.
Per això, afirmà, el Govern actual "viu" aquesta situació amb la "màxima preocupació". En aquest sentit, Barceló demanà a l'expresident que expliqui el "cúmul d'actuacions lligades a l'exercici del seu càrrec públic com a president" que ara es posen en qüestió. "Hem d'exigir que s'aclareixi i que es donin les explicacions públiques necessàries per fer front a l'exigència dels ciutadans de conèixer tota la veritat del que ha passat", sentencià Joana Barceló.
La portaveu del Govern i consellera de Turisme donà "suport" a la feina de la Justícia, que "de vegades té pocs mitjans per a tanta investigació oberta", i esperà que els presumptes fets delictius que s'atribueixen a l'expresident del Govern s'aclareixin amb "celeritat" per poder-li exigir així les "responsabilitats pertinents".
Per part seva, el portaveu del Bloc, Biel Barceló, recordà que la compareixença judicial de l'expresident Matas arriba una setmana després de la que protagonitzà l'expresidenta del Parlament i del Consell, Maria Antònia Munar, i recalcà que d'aquesta manera "s'ha arribat a les quotes més baixes de credibilitat dels ciutadans en les institucions".
El nacionalista acusà el PPd'"amagar-se" i trobà "sorprenent" que l'actual president del partit, José Ramón Bauzá, se n'hagi anat de viatge "a l'altra punta de món", a l'Argentina, coincidint amb la declaració de Matas als jutjats pel cas Palma Arena. Barceló insistí que el PP ha de donar "totes les explicacions" per tots els presumptes fets delictius que es produïren durant la legislatura anterior i que deixen "astorats" els ciutadans. "Jo veig que el PP s'amagant d'aquestes qüestions. Ja no en volen saber res. Diuen que el senyor Matas ja no és res del PP, que és un simple militant de base, i intenten llevar-se de sobre tot el que passà", assegurà Biel Barceló als passadissos del Parlament. El diputat recordà que "bona part" dels integrants del Govern Matas encara són a la direcció del PP.
Si la portaveu del Govern parlà de "dia nefast", el nacionalista deixà clar que "ens conforta veure com la Justícia està investigant i que s'arribarà sens dubte fins a les darreres conseqüències del que va passar" durant la legislatura anterior, en què pactaren PP i UM. Barceló repetí la proclama que s'ha sentit darrerament en les manifestacions contra la corrupció i defensà que "tornin els doblers que hipotètica o presumptament es varen poder estafar en tots aquests casos". En aquest sentit, defensà que el Govern s'hauria de personar com a acusació particular en tots les operacions obertes de suposada corrupció.
Fiol manté que el PP "no es penedeix" de Matas i avisa que tothom "té pecats"
Lluny de trencar amb el passat, com ha fet el president del PP balear, José Ramón Bauzá, el portaveu parlamentari popular, Francesc Fiol, defensà ahir la gestió del Govern que presidí Jaume Matas i del qual ell fou conseller, al marge de "determinades activitats" que ara investiga la Justícia. Al mateix temps, rebutjà les crítiques que llança ara l'actual Executiu cap a la gestió de Matas i advertí que "tot el món té els seus pecats", en referència als "dos exconsellers d'aquest govern -els de Turisme i d'UM, Miquel Nadal i Francesc Buils- que han estat detinguts".
"No crec que el PP es penedeixi d'haver tingut Matas de president", afirmà Fiol, qui es mostrà "orgullós" d'haver integrat els dos governs que presidí Jaume Matas. "Falta perspectiva històrica. El temps ajudarà a veure millor les coses", sentencià. Si des del Bloc s'acusà el PP d'amagar-se, perquè el seu president és de viatge a l'Argentina coincidint amb la declaració judicial de Matas, el portaveu del PP al Parlament negà que hi hagi una relació entre una cosa i l'altra i defensà que "el PP ha donat la cara sempre" i s'ha mostrat confiat en la Justícia. "La veritat brillarà", afegí el popular, qui, com el dia abans, no amagà la "preocupació" que provoca la situació en les persones que, com ell, han col·laborat amb Matas en el passat recent. El portaveu també aprofità per rebatre el qualificatiu de "dia nefast" amb què la portaveu del Govern havia descrit la jornada de la declaració de l'expresident del Govern i del PP. Per Fiol, el fet que persones que han tingut "amplis poders polítics i directius" responguin davant la Justícia no suposa res més que la demostració del bon funcionament de l'estat de dret.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.