El PP començà ahir a rebaixar l'amenaça de la moció de censura que havia formulat el dia abans. El president, José Ramón Bauzá, continuà defensant que no la descartaven per forçar una convocatòria anticipada d'eleccions, però hi matisà que ni la cercarien ni seria imminent. Així mateix, el portaveu dels populars al Consell, Jaume Font, descartà presentar-la en aquesta institució i afirmà que Bauzá tampoc no té intenció de fer-la inicialment.
De fet, el president del PP fou molt més ambigu en aquesta qüestió que el dia abans. No volgué revelar qui seria el candidat al Govern si presentassin la moció; tampoc no hi volgué posar dates i desvinculà la censura del resultat del congrés dels populars; finalment, reconegué que una moció de censura al Consell o a l'Ajuntament no serviria per avançar-ne els comicis, perquè no és previst. Insistí, en canvi, que la seva màxima prioritat era garantir l'estabilitat institucional i justificà, per això, que hauria oferit al president del Govern un "pacte d'Estat", un acord PP-PSOE que Antich rebutjà. Ahir, Bauzá qualificà la situació actual de "demència política" perquè, sense majoria, considera que ni el president de l'Executiu, ni la presidenta del Consell ni la batlesa de Palma "no estan legitimats per governar".
Per la seva banda, Font recalcà que el PP "no té pressa per governar" i anuncià que forçaria un ple extraordinari en el qual presentarà una moció que insta la presidenta del Consell, Francina Armengol, a sotemetre's a una qüestió de confiança. La mesura, en cas de ser aprovada, no tindria cap efecte real, perquè la potestat de presentar una qüestió de confiança només correspon a la presidenta, però serviria per evidenciar que no té la majoria del ple. El Consell ha de convovar la sessió i, si no ho fa, quedarà fixada en un termini de 15 dies.
Font revelà ahir que la iniciativa de "pacte d'Estat" que Bauzá oferí a Antich havia estat consensuada diumenge pels principals barons del partit, inclòs el batle de Calvià i aspirant a la presidència, Carlos Delgado. La idea incloïa "12 punts per a 12 mesos" i plantejava una bateria de propostes que haurien rebut el suport del PP.
En la mateixa línia que Font, Delgado es mostrà en contra d'una moció de censura o d'un avançament de les eleccions.
Bauzá rebaixa l'amenaça i Font descarta la censura al Consell
El president del PP acordà diumenge amb els barons i amb Delgado el “pacte d'Estat” que oferí a Antich, amb “12 punts per a 12 mesos”
Palma11/02/10 0:00
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.