El president balear, Francesc Antich, ha presentat aquesta tarda satisfet aquest nivell d'inversions i, segons ha revelat, ha transmès als seus consellers que és "prioritari agilitar al màxim" la posada en marxa de les mateixes.
D'aquest milionari paquet, 193 milions seran per a la millora d'infraestructures sanitàries i qualitat assistencial; 145 per a la xarxa educativa; 188 per a mobilitat, habitatge i obres públiques; 131 milions per a medi ambient i 123 milions per a I+D+I.
Un total de 209 milions es gastaran en altres activitats productives com la Platja de Palma (14 milions), Pla d'Infraestructures de Regadius (38 milions) o 28 milions per recolzar al sector agrari.
Uns altres 54,7 milions tindran com a final la millora de barris i habitatges de les diferents illes, i 26 per a nous equipaments esportius.
Reunió de caràcter extraordinari
El Consell de Govern s'ha reunit aquesta tarda en el Consolat de Mar amb caràcter extraordinari per analitzar on han de destinar-se aquests més de mil milions procedents dels pressuposts de la Comunitat, de les inversions previstes a l'Estatut d'Autonomia reformat i dels Fons Europeus.
Antich s'ha referit a la importància de "donar confiança" als empresaris i als seus projectes, de manera especial en un moment econòmic tan crític com l'actual.
Al costat d'Antich han comparegut en roda de premsa els consellers de Medi Ambient i Mobilitat i Ordenació del Territori, Miquel Angel Grimalt i Gabriel Vicens, respectivament, que han explicat les inversions que realitzaran els seus departaments aquest any. En pròxims dies, cada conseller anirà explicant de manera detallada la finalitat de les seves inversions.
En la millora ambiental de les illes i la protecció d'espais públics naturals es gastaran 131 milions, dels quals 83 tindran la següent finalitat: 32,3 per a subministrament d'aigua potable; 23 milions per a obres de sanejament i depuració; i 19 per a netedat i adequació de torrents.
La inversió en els ports de les Balears serà de 44,3 milions, mentre que uns altres 4 milions serviran per a la millora d'espais naturals.
Pel que es refereix al transport públic, la inversió es dispara fins als 140 milions en infraestructures ferroviàries: 61,6 milions per a la línia Manacor-Arta; 15,2 per a l'electrificació de la línia Palma-Enllac; 28,2 milions per a unitats mòbils i altres actuacions; i 35 milions per al nou tramvia que unirà Palma i l'aeroport.
Mentre tant, la Conselleria de Vivienda i Obres Públiques transferirà als consells insulars 48,2 milions per a la millora de les seves carreteres: 30,6 milions per a Mallorca; 4,4 per a Menorca i 13,2 per a les d'Eivissa.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Això ès com Andalusia, clientelisme, 36.000 ocupats i més família són molts de vots que hauran de estar agraïts an es PSOE. Balears no pot mantenir aquesta densitat superior a 10 vegades a Còrsega i Sardenya i superior a tres vegades a Xipre. Se ha de seguir una política econòmica cap a es decrexeiment.
Idò podrà fer la via de circumvalació al seu poble que, per cert, la va prometre.
Se hauria de aplicar una partida des pressupost per passatges de avió cap a Madrid de tots els il·legals. En Zapatero vol guanyar sa autonomia i sa batlia de Madrid, ès precís enviar-li tots ets il·legals.
I no parlen dets empadronaments, almanco que se facin com a Europa. Sa qüestió principal està a Vic.