Barceló assegurà que aquest tipus de consultes "no tenen una efectivitat ni una translació immediates". També explicà que les reivindicacions sobiranistes no estarien en el marc de l'acció del Govern, sinó dels partits. I acabà advertint que el Govern s'ha de cenyir a la Constitució i a l'Estatut, que preveu la possibilitat de fer consultes populars en un article que encara no s'ha desenvolupat.
Tot i la posició del Govern, la Plataforma pel Dret a Decidir, que es constituirà a les Illes el proper 12 de desembre, està impulsada per càrrecs de formacions integrades en l'Executiu, com el PSM. A hores d'ara, ja se sap que més de 50 regidors del PSM de diversos municipis s'hi adheriran per impulsar un moviment municipalista a favor del dret a decidir i les consultes populars sobiranistes.
El manifest de la plataforma preveu un procés de col·laboració amb càrrecs municipals dels territoris dels Països Catalans; diu que donarà suport a les iniciatives que constitueixin un "avenç en l'exercici del dret a decidir", i ajudarà a fer que internacionalment es conegui la reivindicació dels pobles de Balears pel dret a decidir. També instarà Parlament, Govern, consells i ajuntaments a fer iniciatives per reconèixer-lo. "Els pobles de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, com a nacionalitat històrica integrant de la cultura catalana i europea, són titulars del dret a l'autodeterminació", assegura el document fundacional de la Plataforma i conclou que "ha arribat l'hora d'avançar amb firmesa cap al lliure exercici del dret a decidir".
Però el conseller Vicens les promou
El manifest de Cura ja disposa d'una adhesió personal, la del regidor de Llubí Gabriel Vicens. Ara bé, la rellevància del seu suport prové del fet que Vicens integra el Govern autonòmic, com a conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, el mateix executiu que ahir rebutjava la idea de les consultes.
Però, segons Vicens, la idea de crear una plataforma "és summament interessant", ja que proporciona una estratègia d'actuació comuna. "Jo, com a regidor, vull fer pedagogia política de la democràcia directa".
El llubiner, de fet, enumerà una sèrie de polèmiques sobre les quals es podrien plantejar consultes populars: "Decidir quines infraestructures volem, quin tipus de finançament necessitam...". O sigui, fer de les consultes una eina política més habitual del que s'empra actuament.
Vicens també qualificà positivament que càrrecs institucionals s'hi adhereixin, però matisà que ha de ser una iniciativa "eminentment municipalista".I és que la política local "és la més propera al ciutadà", diu.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Del govern formen part al menys dos partits suposadament nacionalistes com el PSM i ERC, i si el Govern no és partidari de consultes sobiranistes, significa que PSM i ERC no són partidaris de les mateixes. D'altra manera l'enunciat hauria de dir que una minoria del govern si que és partidari d'aquestes consultes. Però com que no ho diu i com que qui calla atorga, els nostres suposats nacionalistes es mostren més aviat conservadors en relació a l'opressió que patim
Potser és hora que es mallorquins facin una reflexió sobre el seu futur, com ja l'han feta tant i tants catalans, si volen menar-lo ells, o que sempre el meni gent aliena, que pren recursos i no n'aporta. Hi ha una antiga legalitat cofederal que potser caldria recuperar. La reflexió catalana és http://eldecaleg.page.tl/ . Quina és la reflexió mallorquina?
El que mes es pareix a un Espanyol de dretes, es un Espanyol d'esquerres. Si es que son practicament clavats i el PSOE cada dia ens ho demostra.
Abans d'impulsar plataformes d'aquesta casta, s'ha de fer pedagogia amb el poble i informar dels avantatges que té la independència. Si això no se fa, es NO a sa independència serà aclaparador, a ses Illes.
PSOE=PP= Espanya centralista que buida las autonomias de contingut, amb politics impotents, amb buroracia innecesaria, etc,etc.