Durant la reunió ordinària que va dur a terme a Esporles el consell polític, màxim òrgan de decisió entre congressos i del qual formen part un centenar de militants, es va constatar "la persistència d'agressions lingüístiques contra ciutadans d'aquestes illes, que han hagut de patir greus vexacions totalment inadmissibles en un país democràtic que forma part de la Unió Europea", tal com indica l'escrit.
Concretament, el manifest del PSM es posiciona a favor de la diversitat i dels drets lingüístics universals, tant individuals com col·lectius. A més, reitera que "el respecte d'aquests drets referents a la llengua dels ciutadans de les Illes Balears és una condició irrenunciable" per a la formació política mallorquina. El PSM-EN reclama que "totes les forces dirigents d'aquest país, especialment les que formen l'actual Pacte de Govern, s'impliquin amb convicció i voluntat política en la promoció de l'idioma propi de les Illes Balears" i, per això mateix, va demanar a Socias "que actuï amb la màxima diligència" perquè des de la Guàrdia Civil "es respectin i es protegeixin" els drets lingüístics, que són constitucionals i estatutaris. En aquest sentit, el secretari general del PSM-EN, Biel Barceló, va criticar el delegat per "no haver donat explicacions de les darreres agressions.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
"Fora del rebany"... Fora de la guarda!
No et possis nirviòs, serà chupòpteros no ? jajaja, i no no m´agrada gens El Mundo ja que escriuen tanmateix còm tù cercan la mès petita errada per plorar
"Fora des rebany", que ets de curt! Convendria que tornassis a passar per s'escola, a veure si t'ensenyen a escriure i a expressar-te millor. En aquest diari et deixen escriure el que vols, però al diari que tu llegeixes (El immundo), CENSUREN els comentaris que no són de sa seva corda. Ni en castellà que en saps , d'escriure! (No se'n diuen "chupocteros", sinó "chupópteros"). Curtarro!
Vaya chupocteros, ahi está la imagen de la realidad, antes de que vinieran los catalibanes a enredar a la gente nunca, nunca había actitudes como la del niñato que aprendió a hablar catalán hace dos años y ahora de repente se olvidó de su lengua materna ya que es andaluz, abans xerraban mallorquì i castellà sense cap problema , si no ho entenian , dons li xerraban castellà i cap problema, ara perque 4 beneits de catalonia volen agafar càrrecs per rebre un sou a costa dels malorquins que li donen suport, no sé no ho enten....complicada es la vida i encara la feim mès complicada. Nomès amb educaciò i cortesia i tot arreglat , però amb gent com aquesta porcella catalana i en Tomeu que pareix que no sap ni lo que es fer feina i amb aquests caretos , anem enrera, aixo ja pareix quan hi era el tito Paco impossant i impossant.Mirau que han fet al mercat d´ eivissa, l´àngles ja es sa segona llengua oficial, si hauria estat al rèves ja haurien començat a plorar els nacionalistes, en un parell d´anys sa llengua oficial serà l´alemany i la segona àngles...veure per creure, Si, han donat explicacions : diuen què era massa llarg en castellà. aixo es respecte a ses llenguas oficials? ja pareixen es PP diuen una cosa i fan lo mateix del què es queixaven.
i de la CENSURA DE TV3 JA NO DEIS RES ???????? VOLEM TV3 !!!! SENSE CENSURES !!!!
Per començar, la Delegación del Gobierno podria corregir l'incorrecte i humiliant rètol de la seva façana. Ja no és solament que releguin el català davant l'espanyol, sinó que hi han escrit un desbarat. Que és això del Delegació del Govern en Illes Balears? Ignorants!
No només li recrimina el PSM. Li recriminam la majoria dels ciutadans.