La "miniremodelació" del Govern anunciada dilluns pel president Francesc Antich es formalitzà ahir dematí en el Consolat en un acte de presa de possessió en què les conselleres sortints, Maria Àngels Leciñena i Bàrbara Galmés, no evitaren els retrets a la seva sortida de l'Executiu. Mentre que l'extitular d'Interior n'atribuí el cessament a una depuració interna dins el PSIB, la d'Educació i Cultura lamentà la manca de recursos pressupostaris que ha patit per tirar endavant les inversions del seu departament. El president Antich, després que Bartomeu Llinàs i Pilar Costa prometessin els càrrecs de consellers d'Educació i Cultura i Innovació, Interior i Justícia, respectivament, acomiadà públicament Leciñena i Galmés i els agraí la dedicació al Govern "tot i les dificultats". A més, admeté que "no sempre es valora la gestió pública en els termes justs".
Després de l'acte i davant els periodistes, ambdues exconselleres coincidiren a defensar la seva tasca i a assegurar que els grans fruits de la gestió feta es començaran a visualitzar a partir d'ara. Leciñena fou clara a l'hora de dir que el seu cessament no tenia res a veure amb la gestió, sinó a la seva posició dins el PSIB des que l'estiu passat liderà un corrent crític al congrés dels socialistes pitïusos. "Així m'ho han traslladat i comentat", contestà. L'eivissenca lamentà que "la destitució no em permetrà comparèixer al Parlament per demostrar que en el cas de l'helicòpter no hi hagué cap mal ús de recursos". Per la seva banda, Galmés es queixà de la manca de recursos per a inversions."Esper que ara arribi la segona partida pressupostària del 2009 per a construccions educatives", digué, "perquè encara no ha arribat i només així es podran complir els projectes". Admeté haver passat moments "durs" a causa dels rumors i assegurà que el seu relleu no afectarà l'inici del curs escolar perquè "tot és en marxa". (Més informació a les pàgines 38 i 39).
Leciñena i Galmés se'n van amb retrets
L'extitular d'Interior atribueix la seva sortida a una depuració dins el PSIB i la d'Educació lamenta la manca de recursos pressupostaris que ha patit
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Em pens que l'única persona que no sabia que anava a ser cessada era la consellera d'Educació. Tanmateix em fa l'efecte que és una víctima política de múltiples circumstàncies, una de les quals és el seu nomenament per a un càrrec com el que ha ocupat fins fa dos dies per al qual no era la persona adequada.
Pens com en Miquelet.
ACAB D'ESCOLTAR BÀRBARA GALMES PARLANT ESPANYOL A LA RÀDIO: ÉS UNA PIHA! L'havia escoltat algunes vegades en un català deficient que em sorprenia pel seu patetisme: feia molts d'anys que aquesta dona no s'expressava en la llengua d'aquesta terra. Destitució encertada. Al PSOE (IB) n'hi ha molts moltes amb aquesta artificiositat postissa? Quin desgavell, en quin país visc !
Unos van y otros vienen... Això és políticament correcte i ben normal.