TW
0

La pista del velòdrom del Palma Arena ha estat pagada dues vegades, segons consta en la documentació intervinguda i analitzada arran de l'operació Espasa. En total, s'haurien abonat 1.700.000 euros, tot i tractar-se d'una pista que no està homologada per la Unió Ciclista Internacional (UCI) i que en l'actualitat encara presenta importants deficiències en la fusta que la cobreix.

El primer pagament, de 800.000 euros, hauria estat efectuat pels germans García Ruiz, els arquitectes que continuaren la construcció del velòdrom després que el creador del projecte, Ralf Schürmann, fos convidat a abandonar-lo. Així s'estipula en el contracte que signaren, pel qual des del consorci els lliuraren 8,5 milions d'euros. D'aquesta quantitat, 3,5 milions eren per la seva feina a l'obra i amb la resta, segons declararen, es dugueren a terme diferents pagaments, alguns dels quals figuraven per escrit al contracte, i concretament el de la pista de la instal·lació.

Però és que després s'ha localitzat una factura de 900.000 euros. En aquest document es detalla que el concepte del pagament és per la pista del velòdrom. L'arquitecte encarregat de la construcció d'aquesta pista i del final del projecte del Palma Arena és Sander Douma.

Gestió qüestionada

Notícies relacionades

Quant a l'altre arquitecte, l'alemany Ralf Schürmann, els detinguts en l'operació Espasa n'han qüestionat la gestió. En principi, la dada podria donar a entendre que es tractaria d'una estratègia de la defensa però, arran de la nombrosa documentació confiscada, hi ha fortes sospites que la seva gestió no fou d'allò més correcta.

Així mateix, com que dimecres es produí la detenció d'un arquitecte, es pensà que aquesta acció obeïa a les sospites que l'exdirector general d'Esports hauria abonat una factura d'un xalet amb doblers públics. Fonts de la investigació han assegurat a aquest diari que l'arrest no obeeix a aquest motiu. L'arquitecte fa feina, o en feia, amb els germans García Ruiz, i del presumpte pagament d'una obra amb diners públics per part de Pepote Ballester no se n'han trobat proves.

Segons els experts consultats pels investigadors del cas, és necessari un període de temps d'entre dos anys i dos anys i mig per construir un edifici de l'envergadura del Palma Arena, i resulta que es va fer tan sols en un.

Pel que fa a algunes deficiències, aquest diari comprovà divendres que la fusta de la pista del velòdrom es trobava estellada, la qual cosa tindria un paper determinant contra la seva homologació per la UCI.

Fonts de la Conselleria d'Esports i Joventut atribueixen aquest deteriorament al fet que les làmines de la preuada fusta siberiana que cobreixen la pista estigueren tres mesos a l'exterior.