El primer pagament, de 800.000 euros, hauria estat efectuat pels germans García Ruiz, els arquitectes que continuaren la construcció del velòdrom després que el creador del projecte, Ralf Schürmann, fos convidat a abandonar-lo. Així s'estipula en el contracte que signaren, pel qual des del consorci els lliuraren 8,5 milions d'euros. D'aquesta quantitat, 3,5 milions eren per la seva feina a l'obra i amb la resta, segons declararen, es dugueren a terme diferents pagaments, alguns dels quals figuraven per escrit al contracte, i concretament el de la pista de la instal·lació.
Però és que després s'ha localitzat una factura de 900.000 euros. En aquest document es detalla que el concepte del pagament és per la pista del velòdrom. L'arquitecte encarregat de la construcció d'aquesta pista i del final del projecte del Palma Arena és Sander Douma.
Gestió qüestionada
Quant a l'altre arquitecte, l'alemany Ralf Schürmann, els detinguts en l'operació Espasa n'han qüestionat la gestió. En principi, la dada podria donar a entendre que es tractaria d'una estratègia de la defensa però, arran de la nombrosa documentació confiscada, hi ha fortes sospites que la seva gestió no fou d'allò més correcta.
Així mateix, com que dimecres es produí la detenció d'un arquitecte, es pensà que aquesta acció obeïa a les sospites que l'exdirector general d'Esports hauria abonat una factura d'un xalet amb doblers públics. Fonts de la investigació han assegurat a aquest diari que l'arrest no obeeix a aquest motiu. L'arquitecte fa feina, o en feia, amb els germans García Ruiz, i del presumpte pagament d'una obra amb diners públics per part de Pepote Ballester no se n'han trobat proves.
Segons els experts consultats pels investigadors del cas, és necessari un període de temps d'entre dos anys i dos anys i mig per construir un edifici de l'envergadura del Palma Arena, i resulta que es va fer tan sols en un.
Pel que fa a algunes deficiències, aquest diari comprovà divendres que la fusta de la pista del velòdrom es trobava estellada, la qual cosa tindria un paper determinant contra la seva homologació per la UCI.
Fonts de la Conselleria d'Esports i Joventut atribueixen aquest deteriorament al fet que les làmines de la preuada fusta siberiana que cobreixen la pista estigueren tres mesos a l'exterior.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Aquesta corruption la muntà el PSOE durant el "gonzalat" (1983-1996) i el PP no la desmontà. El PSOE necessitava obtenir fonds extras per guanyar i mantenir-se a lo poder i també tenir fonds per una pressumpte nova situation de exili, ja que el exili provocad per el general president Franco de la II Republica havia durad quasi quarenta anys i també tenir fonds suficients per fer campanyas electorals i altres detalls con soborns. Se havian de obtenir ingressos axí com foss, "Tot per el partid". Obras públicas, narcotràfic, Rumasa, etc. tot valia. Una obra pública com el AVE Madrid-Sevilla projectada per 85.000 milions de pessetas, se acabà gastant 500.000 milions de pessetas, quasi sis vegadas el cost initial. Qualsevol despesa de estat de aquella època està inflada. No me estranya gens que un velodrom projectad per uns 28 milions, passi a 46, i finalment a 100 milions de euros, el coeficient ha estad de 3'5 no tant elevad com el AVE Madrid-Sevilla. Un metro, el de Palma, projectad per 85 milions, acabi el PP en uns 200, i el PSOE proseguexi amb quasi altres 100 milions més. Un hospital de uns 300 milions (son Espasas) acabarà costant més de 1000 milions, sigui començad per el PP o acabad per el PSOE Si la administration ha gastad uns 100 milions de euros amb fer aquest velodrom, hi haurà 100 milions amb facturas. Hem de començar per avall, peons que hauran fet 1500 horas i hauran cobrad 5200 horas, o hauran fet 1500 horas però han cobrad las horas tres o quatre vegadas el seu valor. La question ès que la administration gasti i gasti, i els treballadors, empresaris, etc. cobrin i cobrin, el Partid ja rebrà la comission.
I encara es queixen auqesta colla de lladres. Com ha dit altre lector, a Xina es haurien fotut un tir al clatell.
Molt ben dit Tomeu Binimelis!!! sobre tot lo de la benedicció papal i el perdó reial. No oblidem però que els adeptes a la secta del Partit Podrit, també els ho perdonen tot i que els tornaran a votar, aquets bambols que els vòten vòlen esser com ells, així sempre hi heurà corrupció dins aquest partit, fins que els fills dels meus nets els treguin fòra, pot esser per devers l'any 2100. Quin desastre per les illes !!!
TOTS AQUESTS PERSONATGES, LLADRES I CORRUPTES, GAUDEIXEN D'UNA IMPUNITAT TOTAL. sI AIXÒ HAGUES PASSAT A LA XINA, JA ESTARIEN CONDEMNATAS A MORT, PERÒ AQUÍ POSSIBLEMENT NO ANIRAN NI UNA SETMANA A LA PRESÓ.AIXÒ DONARÀ ALES A NOUS CORRUPTES QUE SABEN QUE NO PASSA RES I LA CORRUPCIÓ CONTINUARÀ, ÉS TERRIBLE LA SENSACIÓ DE CARA DE BENEIT QUE ET QUADA QUAN PAGUES ELS IMPOSTS I SAPS POSITIVAMENT ON VAN A PARAR, AIXÒ SÍ, NO HI HA DOBLERS PER NETEJARS ELS BOSCS, NI PER ARRNJAR ELS CAMINS PÚBLICS, NI PER MIL COSES QUE COSTEN UNA PIJERADA,. SEGUIU ROBANT, CORRUPTES DEL PP, TENIU LA BENEDICCIÓ PAPAL I EL PERDÓ REAL.
L'han pagada dues vegades i resulta que és un camí de carro que no té l'homologació internacional. Tots els que han intervingut en el negocihaurien de ser condemnats a picar pedre per refere els marges i camins de Mallorca durant 20 anys.