Està previst que com a màxim demà divendres se'n lliuri l'informe per iniciar la vaga i des del moment hauran d'esperar els 10 dies que marca la llei per tal de poder començar-la, de manera que segons indicà la presidenta del comitè d'empresa, Eva Marín, "la primera aturada serà la primera setmana d'agost". En aquest sentit, els membres dels sindicats van manifestar que "com que la vaga no afecta ni pilots ni hostesses de vol, esperam que el Ministeri de Foment no estableixi serveis mínims".
D'altra banda, des dels sindicats van explicar que interposaran un conflicte col·lectiu davant l'Audiència Nacional de Madrid per demanar la suspensió cautelar del trasllat a l'espera d'allargar el procés de negociacions fins a un màxim de sis mesos. A més, també s'ha sol·licitat a l'Autoritat Laboral que recondueixi les negociacions cap a un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO). I és que els treballadors lamenten que "darrere l'expedient de mobilitat hi ha un ERO encobert", que pel que fa a la direcció d'Spanair afecta 382 treballadors i segons el comitè, uns 480.
Reacció
Des de la direcció de l'aerolínia, que es reunirà "d'urgència" amb el Govern balear "perquè ens sorprèn la seva reacció" després d'haver mostrat públicament el seu suport als treballadors, es van mostrar tranquils amb la notícia de la vaga, "que en principi no ha d'afectar l'operativa de l'entitat nyia". Així mateix, van senyalar que "de moment la vaga no canvia les coses".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
spanair l'han comprat un grup d'empresaris catalans per intentar fer del prat un aeroport d'un nivell homologable a la ciutat de Barcelona, ja que aena empresa publica estatal, amb la complicitat de tots els goberns que hi ha hagut a espanya en aquesta democracia de baixa intensitat, ha fet hi fa, tot el possible per que barajas no tingui competència. Dir que aena juga a favor del prat, es com dir que l'estat espanyol defensa per igual totes les llengües del seu suposat territori
Que inocente, otro que no se entera de como funciona el mundo €/poder. EL Gobierno de Madrid baila al son de la generalitat
@Joan Mesqui-em sembla que encara no estas assabentat que a AENA no hi ha ningú que li faci fer el que no vol fer.
El aeropuerto del Prat ha recibido inversiones del estado por valor de 3.000 millones de euros. La presion centralista de Barcelona es tan fuerte que han conseguido que Son Sant Joan reciba menos inversion por parte de AENA que el aeropuerto de Malaga. Actualmente Son Sant Joan supera a el Prat. Barcelona desde siempre ha querido que el Prat sea el aeuropuerto número 2 de España, para más adelante adelantar a Madrid-Barajas, siempre han intentando hundir dentro de la legalidad al aeropuerto de Palma y desde la óptica "PPCC" es de primera magnitud que el Prat supere a Son Sant Joan. La generalitat " CON DINERO PÚBLICO" ha comprado una empresa PRIVADA , que entra en conflicto con otra comunidad autonoma como es BALEARES. Esto vulnera el mercado de libre competencia, donde los poderes publicos no pueden "socializar" empresas privadas para el beneficio de una comunidad determinada. Como mucho pueden PROMOCIONAR, pero JAMAS COMPRAR. El govern no puede pagar X dinero a las touroperadoras para que vengan guiris. La traición entre comunidades es BRUTAL, solo imaginad que en vez de Barcelona, fuera MADRID quien COMPRARA CON NUESTRO DINERO una aerolinia con sede en Palma para beneficio de los burgueses de turno y de su comunidad. El centralismo barcelones es brutal y va en contra de nuestros intereses ( si nos sentimos de esta bendita tierra ), casi 500 personas se les ha mandado a la PUT. CALLE, les ofrecen 20 dias por año trabajado en vez de 45. No quieren que vayan a Barcelona, ya que no les proporcinan ninguna "ventaja" y con 900 euros netos ninguno se puede ir a Barcelona. NO ES UN ERE ENCUBIERTO es el despido MASIVO de 500 trabajadores, con el beneplacito del Gobierno del Reino de España ( Hispanistan para los amigos ) y la fabulosa Generalitat Catalana ( que tanto se preocupa de los PPCC ). Este año, Son Sant Joan volverá a superar al Prat, ya que el descenso de viajeros en Barcelonas es del 15% mientras que en palma "solo" el 8%.