Aquesta campanya fou engegada arran de la decisió del fiscal general de l'Estat, Cándido Conde Pumpido, de no prorrogar el termini donat als fiscals Anticorrupció, Pedro Horrach i Juan Carrau, per realitzar les diligències informatives del cas Matas.
I en devers deu dies, la Fundació Gadeso ha aconseguit un resultat que "supera completament allò que havíem previst", segons n'explicà ahir el president, el sociòleg Antoni Tarabini. A més, unes 40 adhesions no pogueren ser comptabilitzades per diversos errors.
Un fet que Tarabini volgué destacar és que, de les més de 4.000 persones que han signat el manifest, només una petita part -un 7%- és gent significada políticament.
"Això demostra que el ciutadà anònim té opinió, allò que passa és que moltes vegades no té veu per poder expressar aquesta opinió", manifestà, satisfet, el sociòleg. Per a la Fundació Gadeso ha quedat palès que "la nostra societat no és tan ‘silenciosa' com ens volen fer creure".
Xarxes socials
Tot i que dilluns es deixaren de recollir firmes, ahir dematí encara hi havia gent que volia signar. Una de les raons que expliquen l'èxit de la campanya és, al parer de Tarabini, és el funcionament de les xarxes socials a les Illes Balears, que juntament amb el boca-orella n'han estat la corretja de transmissió.
"Jo mateix he rebut al llarg d'aquests deu dies tres o quatre missatges al telèfon mòbil amb els quals em convidaven a signar el manifest", va explicar.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Investiagacio per tots! demau tu!!! No manis feines als altres que aixo es de fatxes.
I la mort de NIna Moll, no mereix unes ratlles en aquest diari? (Ja sé que no té res a veure amb aquesta notícia, però a qualque banda ho havia de dir)
Ben fet Gadeso!!
Socialistes, secatis, quan demanareu firmes per investigar tot el patrimoni que ha acumulat na Maria Antonieta Munar, l'amiga de Don Pedro Serra (el de Son Massot) ....
Ja sabem que faran el delegat del Govern central a Balears, Ramon Socias, i al fiscal Superior de les Illes, Bartomeu Barceló amb les signatures, les posaran al fons d'un calaix i no les veuran mai més,o sigui: se les passaran per l'entrecruix del moraduix.
I ara, què? Seria de babaus creure que es tindrà en compte la voluntat popular?