TW
0

"Qui repara el mal que han fet a Jaume Matas i a la seva família?" i "qui li tornarà l'honor, li repararà els danys causats i li demanarà públicament disculpes?". Aquestes són les preguntes que es varen fer ahir el vicepresident del PP balear, Pere Rotger, i el secretari general, Guillem Estarellas, respectivament. Els populars, però, mostraren "satisfacció" perquè el fiscal general de l'Estat, Cándido Conde Pumpido, hagi aturat la investigació de l'expresident del Govern i del PP balear per un suposat enriquiment il·lícit.

Notícies relacionades

Els dos dirigents feren pública la queixa registrada al Consell General del Poder Judicial (CGPJ) per instar-lo a investigar les filtracions que s'han pogut produir en casos de corrupció que els afecten i exigir que depuri responsabilitats i sancioni els culpables. Unes filtracions que, segons Rotger, surten "dels despatxos de la Fiscalia i dels Jutjats" i que, segons Estarellas, "tenen com a única finalitat fer malbé el PP i la seva gent".

Estarellas reiterà que Matas ha estat víctica de la "persecució més brutal que s'ha fet mai a un expresident de Balears" perquè "l'han condemnat públicament". Rotger hi afegí que ha patit "un judici paral·lel, amb filtracions diàries" i criticà que s'hagi fet públic "com viu el matrimoni, com compra i com paga". "Ho denunciam, condemnam i lamentam", però també "demanam responsabilitats" perquè "no pot ser que des de la Justícia es propiciïn injustícies", sentencià.