Segons expressà en un multitudinari míting dels socialistes a Madrid, el seu Executiu "garanteix" la protecció social, els drets dels treballadors, l’educació, la sanitat, les pensions, el suport a la família i als sectors més febles, "per molt que a la dreta li sàpiga greu".
Segons el seu parer, el Govern està lluitant contra la crisi "dempeus, amb força i amb coherència".
Gerardo Díaz
Fa uns dies que el president de la CEOE, Gerardo Díaz Ferrán, criticà l’estancament en el diàleg social. En resposta a això, Zapatero assegurà que "seria fàcil" contestar a les paraules del president de la patronal, però, segons manifestà, el seu "sentit de la responsabilitat hi està per sobre".
"Vull que avanci el diàleg social", afirmà el president, convençut que el seu "silenci" valdrà la pena si serveix per "unir" i crear ocupació.
A més, els socialistes aprofitaren aquest míting festa, inauguració de la campanya europea, per recordar els seus 130 anys d’història i per homenatjar Patxi López després de ser nomenat lehendakari.
De la mateixa manera, Zapatero assegurà que el partit continua defensant els valors i principis fundacionals "a l’hora també de canviar el model de creixement econòmic" per evitar que "els més poderosos, els qui més tenen, facin allò que vulguin".
Zapatero recordà també les paraules recents de l’expresident José María Aznar quan, "amb aquesta humilitat que el caracteritza" –ironitzà– assegurà que amb ell no s’hauria produït aquesta crisi. "Varen ser ells i els seus amics neocons els qui ens varen dur a aquesta recessió", sentencià.
Antich fa costat al missatge
El secretari general del PSIB, Francesc Antich, present a Vistalegre, va fer costat a aquest missatge "europeista i social", contraposat a l’"euroescepticisme" que propugna el PP.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.