Precisament, el batle d’Alcúdia i secretari general d’UM, Miquel Ferrer, i la cap de l’oposició de Manacor i portaveu del partit, Cati Julve, pitjaren fins al darrer moment els seus consellers perquè votassin amb el PP, però acabaren fent el contrari per evitar una nova crisi del Pacte. Julve, que tot i ser consellera insular de Medi Ambient no acudí al ple, envià un comunicat com a consellera i presidenta d’ALM-UM que es pot interpretar com una desautorització cap als consellers d’UM. Julve mostrà la seva "profunda desavinença" amb l’acord pres pel Consell i expressà la "gran decepció davant l’actitud de segons quins polítics que donen l’esquena a la voluntat dels ciutadans". Quedà així en evidència la descoordinació que habita dins UM.
I és que, malgrat que UM acabà votant en contra de la proposta del PP, el seu portaveu, Miquel Àngel Flaquer, intentà amb la presidenta del Consell, la socialista Francina Armengol, negociar una modificació en la moció del PP, però el Bloc es plantà i tots hi hagueren de votar en contra.
Ja en el debat, el PP acusà UM de ser "incoherent" i de "desautoritzar" la seva portaveu i el seu secretari general. "Quin preu els ha posat la presidenta del Consell?", els demanà Mabel Cabrer, i "quin preu posaran al batle de Campos per Son Baco?", rematà.
"Ningú no ens ha posat cap preu", respongué Flaquer, qui negà que la votació inhabiliti Ferrer o Julve. El d’UM reiterà que estava d’acord amb la moció perquè el Bloc ha "volgut imposar" un traçat de tren a Alcúdia i perquè veia una "barbaritat" el de Manacor. Però apuntà que els interessos de Mallorca estan per sobre dels locals, recordà que el Consell no té competències en tren i s’aferrà al Pacte per rebutjar la moció. "M’ha convençut, però haurem de votar que no", digué a Cabrer.
Cabrer havia acusat el Bloc d’imposar uns projectes "inviables", avisà que, si no es canvia el Pla de transports, el traçat de Manacor serà "il·legal". A més, afirmà que el d’Alcúdia té l’oposició de Foment, que el veu "incompatible" amb la carretera. "Estam sotmesos a la dictadura d’una minoria", sentencià.
Des del Bloc, Joana Lluïsa Mascaró defensà la gestió de Mobilitat, advertí que cap de les passes que s’han fet no és irreversible i acusà el PP de posar "entrebancs" perquè no s’executin els projectes.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
PP fent carreteres i agafant doblers PSM fent trens i malguestan doblers A cap li interessa l'interès d'un bon transport públic per llevant. A tots sumar vots per mantindre el càrreg encara que hagin de fer-se els sords davant de les evidències i els informes dels experts. Una vergonya de ílla però potser la que mos mereixem...
´Portar a terme políticiques amb doblers públics que saps que són dolentes per la comarca i que t'han dit que no seran la solució però continuar actuant per compromisos polítics és una vergonya, és un insult als teus votants i és malversació de cabals públics. I això és el que tothom sap que està passant amb el tren-tram. A veure si tenen collons de fer un transport públic de veres, competitiu amb el cotxe i no una altra AUMASA en forma de Tranvia!
Xupa culs incompetents tots plegats, de veres que fan vergonya, saben la merda que hi ha a dins i les mentides que diuen però callen com unes ovelletes per aguantar el càrrec, el primer el Lladó amb el tema escandalós del tren-tram.
En Joan Lladò és un ignorant i incompetent, és a dir, UNA PATATA!!! Perquè "expulsar" al PSM de les llistes europees senzillament NO TÉ NOM!!! Cristo en pel i taronja en rabe!! Quins ganivets més afilitats hi ha dins el Bloc!!
els de UM o tenen ben clar, amb el PP es roba millor, amb el present pacte no hi ha ni un sol cas de corrupcio mentres que als 4 anys de mates n´hi ha un fotimer tant al PP com a UM amb uns 360 milions publics desapareguts, els de UM (els seus dirigents) volen comisions i xanchullos i aixo nomes es posible amb el PP, amb en Joan llado conseller d´interior i per lo tant controlant la caixa es imposible
EL QUE REALMENT ÉS ABSURT ÉS QUE ELS POLÍTICS JUGIN AMB ELS NOSTRES DOBLERS AMB UNA ABSOLUTA DESPREOCUPACIÓ: Fan les coses, a curt termini (mai tenen previsió de futur) i només pensant en les eleccions: *Si va be, perquè “jo (el polític) sóc un crack, VOTAU-ME!†*Si no va bé, és perquè hi ha gent que li té enveja, no els voteu VOTAU-ME! El mal, és que a la llarga en lloc de votar al millor, un comença a pensar en votar el menys bo, i finalment decideix deixar de votar, per a què?, és absurd! faran el que voldran, ja que per a ells el vot “és un taló en blancâ€, un taló que han d'exprimir fins el final!! Pel que he pogut trobar fins ara, els dos principals arguments dels defensor a ultrança del tren tram són: Primer: És el més barat, uns 13 milions d'€ front els 44€ del sotarrament (el qual personalment no m'agrada). Segon: Les obres de tot el trajecte només durarien 1 any (perfecte de cara a les pròximes eleccions). Aquest són els dos arguments, de pes que he trobat. Arguments que a mi no em convencen, ja que durant anys he viscut a Palma (a pisos d'estudiants) entre el Jacint Verdaguer (abans del soterrament) i les vies del tren de Sóller. I te puc assegurar, que és fa molt pesat conviure amb les barreres de la línea de tren. No siguis ignorant, que te penses que a Manacor no en posaran? Hi ha uns bons embossos al dematí a la intersecció de l'Av Salvador Juan i el Passeig del Ferrocarril, per no comentar els que s'originen a la rodona de l'olivera (que és majestuosa) del passeig del ferrocarril a l'alçada de la Plaça Redona. A mi, el que em molesta, és la prepotència i incompetència dels polítics (especialment dels de Manacor): Respecte al Batle Pastor, només comentar que la seva incompetència alhora l'obligar a soterrar el passeig de Felanitx a l'alçada de la línea de tren ja va demostrar que de previsió de futur, 0!. Ja que ara “exigeix un soterrament que va en contra dels seus actesâ€. I respecte al “Batle Garba†del Bloc, aquest “subjecte†va dient ben alegrament pels bars de Manacor que desviar el tren per les afores costaria 400.000€ més d'expropiacions?!.... Ah, no pensis que m'he oblidat de na Cati Julve..... és d'UM (i tots ja som lo suficientment grandets per conèixer una mica quina és la peculiar “filosofia†d'aquest partit). Francament, els polítics (i en especial els manacorins) “fan més oi que el rei porcâ€. I a mi, em molesta molt que la Conselleria de Mobilitat, no exposi clarament els pros i contres de totes del projecte actual i de les alternatives, afirmar “és la millor solució per par del tècnicsâ€, no és per si mateix un argument, en tot cas serà una excusa o una imposició.
Com que els projectes són absurds i sense fonaments que els justifiquen, les reaccions polítiques són encara més ridícules perquè demanen alternatives absurdes per un projecte absurd. Quin polític serà el valent per dir que el tren no és una bona solució per millorar el transport públic de Mallorca? Quin políti reclamarà que es faci públic l'informe de mobilitat de Mallorca que l'any 2001 va realitzar Ineco? Quin polític tendrà la suficient ambició per apostar per un bon transport públic per Mallorca, que es converteixi en un referent a nivell mundial i que permeti als residents i visitants no haver de manester cotxe?
Curro Jiménez: I què vol l'ajuntament? I el PP de Manacor? I UM? I en Pastor? I els veïns? Tenen tal cacao mental que cadascú proposa el seu doi: si soterrat, si per defora, si en busos des d'una estació a l'altra (això és l'absurd dels absurds), si per la carretera vella. Demanen alternatives, però quines? Si entre ells no saben què volen. A mi me dona la impresió de què tota aquesta oposició és per fotre políticament, perquè des de punt del vista tècnic tot és absurd. La única opció clara i que els tècnics defensen és la de la Conselleria
Una vegada més es demostra que els nostres polítics són d'allò més incompetent que es pot desitjar, és més, la seva incompetència i prepotència (mesclada amb la xularia innata) augmenta diàriament de forma geomètrica. Hi ha situacions, en què un pot entendre perfectament que s'han d'imposar el criteri del partit governant, com per exemple situacions de crisis o d'urgència. Ara bé, el futur tren, ja sigui tant el d'Artà com el d'Alcudia, no és una infraestructura "imprescindible" que s'hagi de dur a terme a corre cuita, és tracta d'una infraestructura dirigida específicament i únicament a millorar el transport públic i donar alternatives a l'ús del cotxe. És per aquest motiu que és molt necessari l'acord de tots el partits polítics (o almenys els dos grossos, el PSOE i PP) degut a què en les darreres legislatures es produeixen canvis de govern. El que no pot ser i FA VERGONYA! Es sentir a tots aquells polítics del Bloc, que tal dia com avui fa 2-3 anys, es queixaven de què mentre governava en Matas (PP-UM), aquests sempre imposava el seu criteri sense tenir-los en compte, i ara que ells estan en el govern “DUES TASSES!!â€, ja ho diuen “el tren tram travessarà Manacor per COLLONS†(del “Batle Garbaâ€). Ja ho diuen, els polítics a l'igual que els falcons poden arribar a tenir presència (qualcuns), ara bé, sempre seran un desagraïts ja que només pensen en el seu bé/ ego personal, a l'igual que els escurçons.
Fa temps que estan descol·locats.