El Govern Matas gastà 240.000 euros en l’adquisició d’un aparell de locomoció especialitzat en teràpies de rehabilitació per als lesionats medul·lars que mai no s’ha arribat a fer servir. El Lokomat havia de ser l’aparell de referència de la residència Joan Crespí. Dos anys després que la Reina Sofia inauguràs el centre el mes de març de 2007, aquestes instal·lacions continuen tancades. I dos anys després l’actual conselleria tampoc no ha resolt el problema. Segons el departament que lidera Fina Santiago, l’actual conselleria està a l’espera de convocar un concurs restringit perquè un institut especialitzat en aquest tipus de teràpia assumeixi la gestió d’aquest centre. Un dels possibles candidats a presentar-s’hi serà l’Institut Guttman de Barcelona, a petició de les mateixes associacions de discapacitats amb qui la Conselleria ja està iniciant converses.
Matas gastà 240.000€ en un robot que mai no s'ha fet servir
El Govern de Matas dotà la residència Joan Crespí d'un robot pioner per als 1.000 lesionats de medul·la de les Illes. Fa 2 anys que està aturat per manca d'especialistes
Palma24/04/09 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ara que als especialistes s'els exigeix el catalá seran mes facils de trobar, oi que si?
I........? NO SERÀ QUE NO TENIM PROFESSIONALS PER FER ANAR AQUESTA MAQUINA?????? O MES BEN DIT GOVERNANTS INCAPAÇOS DE SABER GESTIONAR ????
Si no s'ha fet servir no és només per culpa del PP, també ho deu ser per culpa dels que ara ens governen el no fer ús d'un instrument que hem pagat i que sembla que és útil. Uns i altres mereixen la dimissió.
Para hacerse la foto con la Reina nos ha salido muy barato. Si a ello le sumamos los decorados, ya es otra cosa. Con lo que pagamos por el "pesebrito" de Calatrava comprábamos 7 robots.. Y no salía la Reina ni la Tamborilera. Estarás tiene razón. Hay que gastar menos. AHORA.
Jo som lesionat medul·lar de Menorca. Des que es va començar a xerrar que es construiria una unitat de lesionats a Mallorca, des de Menorca i Eivissa tenim clar que preferim anar al Guttman de Catalunya o a Toledo. Per molt polit que sigui l'edifici de Mallorca els especialistes no son tan fàcils de trobar. N'Emilia Bauza semble que no té ni idea de que és un lesionat medul·lar i les conseqüències que comporta. És tan així que quan hem d'anar al metges de capçalera com als metges especialistes que tenim aquí, els lesionats tremolam perque no entenen els "mals" que patim. Amb el que s'han gastat seria molt més efectius donar subvencions als familiars que han d'acompanyar als lesionats en el mesos que han de passar al Guttman o a Toledo per començar la nova vida.
tan se val si ho va fer malament, no? L'important era construir-lo... Les coses s'han de fer bé i punt. És estúpid compar una cosa sense fer la previsió necessaria per usar-la
al manco l´anterior govern va construir el centre. L ´actual govern ha estat incapaç de continuar feina feta