TW
0

El Secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, ha firmat avui un total de cinc convenis per un import de 4,55 milions d'euros amb el Govern, així com -per primera vegada- amb els diferents Consells Insulars, acord que permetrà a les illes invertir en promoció turística durant el 2009.

Així, el conveni firmat amb la Conselleria de Turisme té un pressupost de 950.000 euros, dels quals 650.000 euros seran aportats per la Secretaria d'Estat de Turisme i 300.000 per Ibatur. Així mateix, l'import dels Consells ascendeix a 1,5 milions en el cas de Mallorca, 900.000 tant per a Eivissa com per a Menorca, i 300.000 a Formentera.

Quant al conveni amb l'Executiu autonòmic, el 90 per cent del seu pressupost es destinarà a mitjans tradicionals i un 10 per cent a campanya online. Dins d'aquest, a més, es pot destacar que el 60 per cent de la promoció internacional es dedicarà a Mallorca, un 17 per cent a Eivissa i Menorca; i un 6 per cent per a Formentera.

Les accions es realitzaran, principalment, en els mercats del Regne Unit, Alemanya, França, Itàlia, Bèlgica i els Països Baixos, Portugal, Suïssa, Suècia, Irlanda, Àustria, Dinamarca, Finlàndia, Polònia i Rússia.

PLA DE XOC PER INCENTIVAR LES RESERVES

Per la seva part, el conseller de Turisme, Miquel Nadal, ha anunciat que, davant l'“ombra d'incertesa” que existeix sobre l'inici de la temporada turística, el Govern executarà pròximament un pla de xoc per “incentivar” les reserves turístiques al Regne Unit i en la resta d'Espanya. Així mateix, ha considerat que, el fet de firmar per primera vegada aquests acords també amb les institucions insulars, representa “un pas més” en l'assumpció de l'Estatut.

Nadal ha indicat també que en les “pròximes setmanes” la Conselleria de Turisme transferirà vuit milions d'euros als Consells perquè gestionin la promoció turística a cada illa “com a marca diferenciada”, ha concretat.

Mesquida ha detallat que les accions es podran en marxa “com abans millor” amb l'objectiu de que Balears romangui en la “ment dels consumidors” a l'hora de decidir els seus viatges ja que la despesa que es produeix en la promoció turística, ha considerat, és “gairebé indispensable”. No obstant això, ha reconegut que existeix un cert “retard” a l'hora de decidir la compra de les vacances.

ACCIONS AMB UN VALOR EQUIVALENT A NOU MILIONS

Així mateix, ha assenyalat que de les actuacions que desenvolupen les 32 oficines amb què compta la Secretaria a tot el món, hi va haver 220 activitats promocionals de les Balears que van generar la publicació de 367 articles, texts que tenen un valor publicitari equivalent a nou milions d'euros, ha remarcat.

Mesquida ha reconegut que és “molt difícil” realitzar una previsió de com anirà l'inici de la temporada turística tant a les illes com a Espanya a causa de l'“alt grau d'incertesa” i al retard, cada vegada major, de la decisió de compra.

No obstant això, ha assenyalat que Espanya és un dels països en els quals millor es comporten les reserves del mercat britànic, ja que d'altres han tingut un descens del 46 per cent. En aquest sentit, ha incidit en la importància de la “marca Espanya”, que és “molt forta” a nivell internacional.

Així, ha reconegut que l'entorn és “canviant” i que l'important és que existeix un “desig” de continuar viatjant i divertint-se. En aquest sentit, ha explicat que hi ha una contenció en els viatges a l'estranger i un increment dels interns.

Mesquida creu que serà un any “difícil i complicat” encara que ha incidit que caldrà treballar perquè els efectes negatius es mitiguin tot el possible.

Sobre els convenis firmats avui, la presidenta del Consell, Francina Armengol, ha subratllat en la importància que el sector privat i el públic coordinin iniciatives de manera conjunta. Per la seva part, el màxim representant de la institució insular a Formentera, Jaume Ferrer, ha avançat que la quantitat rebuda es destinarà a “consolidar” el seu mercat turístic majoritari, l'italià, mitjançant activitats directes en ciutats com Milà o Roma.