TW
0

El Consell de Mallorca oferirà al Govern l’edifici de Carreteres perquè hi faci pisos socials. La institució insular es vol desprendre d’aquest immoble, una cantonada ubicada a l’avinguda de Gabriel Alomar i Villalonga, per tal de finançar amb aquesta operació la meitat de la inversió de 10 milions d’euros prevista per executar la segona fase de la restauració de la Misericòrdia. L’oferta del Consell es farà efectiva en els propers dies a la Conselleria d’Habitatge. Si aquest departament no estigués interessat en la compra, es procediria a la subhasta pública de l’edifici.

El Consell encara no ha calculat per quin preu l’ha d’oferir, però té clar que en vol obtenir els cinc milions d’euros que destinarà a la Misericòrdia. Amb tot, entén que hi ha de prioritzar la finalitat social dels pisos protegits, encara que això li suposi obtenir menys ingressos que amb una subhasta pública.

El Consell ja intentà l’any 2005, quan el governava UM, vendre aquest edifici al Govern del PP, però aquest desestimà l’oferta. La raó que justificava l’operació era la mateixa que ara: havia d’obtenir ingressos per poder mantenir edificis emblemàtics.

En aquell moment, la institució insular desafectà l’edifici i en demanà 4,6 milions d’euros, però no l’arribà a vendre, tot i que ho computà als seus pressuposts com a previsió d’ingressos. Els partits del Bloc ja exigiren sense èxit des de l’oposició que es destinàs a pisos protegits. Al cap d’un any, s’optà per cedir l’immoble al Ministeri de Justícia com a seu provisional dels jutjats mentre es modernitzaven els despatxos de l’avinguda d’Alemanya. Després quedà desocupat.