TW
0

El Parlament de les Illes celebrà ahir migdia la tradicional copa de Nadal amb els representants dels mitjans de comunicació. La presidenta de la Cambra, Maria Antònia Munar, aprofità el seu discurs per admetre que a l’any 2008 que es tanca "no tot han estat bones notícies". Munar apuntà a la crisi econòmica i a les dificultats actuals que se’n deriven, com també als "molts temes en els jutjats" que s’investiguen a dia d’avui a Balears. La presidenta es referí a una qüestió que afecta de ple la Cambra autonòmica, amb cinc dels seus 59 diputats imputats a diferents causes judicials: l’exportaveu d’UM Bartomeu Vicens; els populars Catalina Soler, Jaume Font, Josep Juan Cardona, i el president del Consell eivissenc, Xico Tarrés.

Així les coses, Munar desitjà que totes aquestes situacions "no continuïn al 2009". Aprofitant que el Parlament ha editat una agenda per a l’any que ve dedicada a l’astronomia amb motiu de l’any internacional declarat per l’ONU, la presidenta de la Cambra confià que durant el 2009 es produexin unes "conjuncions astrals", com assegurà que les anomenen els especialistes, que pemetin trobar "una sortida a l’actual conjunció negativa".

Acompanyada de la resta de membres de la mesa del Parlament i dels portaveus dels grups parlamentaris —Francesc Fiol substituí Rosa Estaràs pel PP i del Grup Mixt només hi assistí Esperança Marí, d’Eivissa pel Canvi—, Munar desitjà que el pròxim sigui "un any molt positiu per a tots nosaltres". "I dic per a tot nosaltres", afegí, "perquè si no és així les coses no milloren". Acabà la seva intervenció ampliant el desig a "un any de salut, alegria, pau i en el qual es resolgui la crisi econòmica perquè així millorarà la situació de les Illes i de tot el món".

Les conjuncions astrals i els treballadors d’IB3

Si Maria Antònia Munar té ganes que acabi l’any 2008, també les deuen tenir els treballadors d’IB3 que ahir migdia protestaven sota la pluja i passant fred al carrer Conqueridor mentre al Parlament se celebrava la copa de Nadal. La presidenta de la Cambra hagué d’elevar el to de veu per explicar la seva confiança en les conjuncions astrals perquè la cosa millori al 2009 a causa del renou que arribava de les protestes dels treballadors des del carrer. També les sentiren el director general d’IB3, Antoni Martorell, i els directius de la ràdio pública autonòmica, presents a l’acte.