La Policia Nacional arrestà ahir migdia l’exdirector general de Promoció Industrial del Govern del PP de Jaume Matas Kurt J. Viaene, acusat de formar part de la presumpta trama de corrupció liderada per l’anterior gerent del Consorci pel Desenvolupament Econòmic de les Illes Balears (CDEIB), Antònia Ordinas. Diversos agents de la Policia traslladaren Viaene als calabossos del carrer Ruiz de Alda (Palma) en el marc de l’operació Scala contra la corrupció, que esclatà dilluns passat amb la detenció d’Ordinas i la seva esposa, la soprano Isabel Rosselló.
Fonts internes del cas asseguraren ahir que l’exalt càrrec del PP detingut el migdia negà totes les imputacions de la Fiscalia Anticorrupció durant els interrogatoris policials. És per aquest motiu que els investigadors del cas haurien decidit mantenir Viaene als calabossos, almanco, fins demà, quan passarà a disposició judicial amb la resta de detinguts que s’han negat a declarar i que encara estan tancats als calabossos.
Cal recordar que mesos enrere, quan els actuals responsables del CDEIB denunciaren l’existència d’un important forat econòmic a l’empresa pública del Govern balear, Viaene retornà 18.000 euros sense justificar, mentre que Antònia Ordinas negà qualsevol responsabilitat i no retornà res.
Despeses de representació
Tot i així, més endavant es va saber que Viaene havia cobrat vora 90.000 euros de manera irregular sota el pretext de "despeses de representació". Aquesta quantitat l’hauria cobrat des del CDEIB, quan en realitat hauria d’haver-los cobrat de la Conselleria de Comerç, Indústria i Energia, de la qual depenia el seu càrrec públic.
La detenció de Kurt Viaene hauria estat motivada arran d’una sèrie de proves documentals que l’impliquen amb força claredat, segons asseguraren ahir fonts internes del cas. Els documents que l’incriminen van ser intervinguts pel fiscal Anticorrupció Pedro Horrach i pels especialistes del Grup de Delinqüència Econòmica de la Policia durant els escorcolls que tingueren lloc dilluns passat en el marc de l’operació Scala.
Ahir vespre encara estaven detingudes i tancades als calabossos sis persones presumptament relacionades amb el cas Scala. Totes elles passaran a disposició judicial avui dematí. Es tracta de l’exgerent del CDEIB Antònia Ordinas i la seva esposa, la soprano Isabel Rosselló; l’empresari vinculat al PP de Calvià Jaime J. Fernández Abad i la seva esposa, Daniela Beaumont; l’empresari Joan Rosselló, de l’Estudi Joan Rosselló i de Fires Geremi, i l’exalt càrrec detingut ahir migdia, Kurt Viaene.
De moment l’operació Scala s’ha saldat amb dotze detencions i la declaració d’un testimoni davant la Policia. Dels arrestats, sis declararan avui davant el jutge de guàrdia, segurament sota secret de sumari.
D’altra banda, ahir el comitè de drets i garanties del PP informà públicament de la suspensió de militància dels tres membres del partit imputats en els cas Scala. Són Felipe Ferre Bravo, Jaime Julio Abad i Daniela Beamont Mapieraj.
Del luxe asiàtic als calabossos de la Policia a Palma
Dels hotels de luxe a Califòrnia, a Nova York, a Alemanya, Madrid, a Barcelona i a Xangai, entre d’altres destinacions, a un petit habitacle de pocs metres quadrats sense ventilació, amb un llit dur i amb una insuportable pudor d’orina. D’aquesta manera tan dràstica han canviat les vides de l’exgerent del CDEIB Antònia Ordinas i de l’exdirector general de Promoció Industrial del Govern Kurt Viaene.
Ordinas està tancada des de dilluns passat migdia als calabossos de la Prefectura Provincial de la Policia Nacional a Palma, on ahir també ingressà Viaene.
Com és lògic, Ordinas i Viaene no estan junts dins els calabossos de Palma. A més, l’exgerent Antònia Ordinas també està separada de la seva esposa, la soprano Isabel Rosselló, detinguda també als calabossos de Palma per la seva presumpta participació en la trama.
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Increible! estan tots "compinxats"! a on és en Mates? al seu pis a Washington! a ses covetes que pren el sol!? vaja pocavergonya, que el fermin a l'olivera de Cort per tal de que els cuitadans que hem pagat a la seva topa de lladres i vampirs, li poguem dir cuatre cosetes o en tot cas un parell de mambelletes a mem si pega amb els peus a terra i sobre tot no deixar-li MAI MAI MÉS jugar amb doblers que no són seus! i el Palma Arena que? allò si que es un pou negre! qui ho mira? son un munt de milions d'euros, milers de milions de pessetes! que ho pagui de la seva butxaca! Si el veig pel carrer li diré cuatre cosetes!!! LLADREEEEEEE!!!!!
Això ja és es colmo. S'hauria de fer venir a ne'n Jaume Matas i demar meam que va passar al seu Govern. I lo millor de tot, és que ningú fa res...