Bus gratuït a la UIB des de l'estació de metro fins als diferents edificis
a Universitat formarà part d'un projecte pilot sobre presta'm de bicis
L'Universitat de li Illes Balears (UIB) comptarà, a partir del pròxim dilluns 29 de setembre, amb un autobús gratuït que circumval·larà per tot el campus, amb freqüències de 15 minuts, coincidint amb les arribades del metro, i realitzarà aturades als diferents edificis.
En roda de premsa, el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, va realitzar un repàs al sistema tarifari integrat del tren, metro i bus+tren, que beneficia els menors de 25 anys amb un descompte del 50 per cent en les tarifes.
Vicens va revelar que es posarà en marxa un projecte pilot en l'UIB per potenciar l'ús de les bicicletes que consistirà en un sistema de préstec perquè les persones usuàries de metro o tren puguin “agafar una bici per desplaçar-se pel campus o als seus voltants”. Així, va indicar que es tractarà d'un préstec gratuït ja que anirà associat a la compra del bitllet del metre o tren. Aquesta experiència s'aplicarà en l'UIB i començarà a començaments de 2009 amb prop d'un centenar de bicicletes.
El conseller també va fer referència a l'ampliació dels punts d'informació a les estacions del metre durant els primers dies del curs i que s'ha dotat l'estació amb personal gestor de Serveis Ferroviaris de Mallorca perquè informin sobre el sistema de tarifes.
D'altra banda, es va avançar que s'implantarà, sobre gener del pròxim any, un autobús de la línia 19 que surti de Porto Pi perquè “reculli la gent que té lluny el metro”.
Venda d'autocars
Preguntat sobre els empresaris d'autocars de les Illes que es veuen obligats a vendre part de la seva flota, Vicens va manifestar que el Govern està “molt en contacte amb el sector” i s'“intenta” intervenir entre les empreses i treballadors.
A més, va indicar que l'Executiu balear “intenta ajudar a empreses”, dins del marc d'actuació que posseeix, per veure “si es poden resituar algunes línies o fomentar-les”. No obstant això, va manifestar que es troba “molt en contacte amb totes les associacions i no ens han mostrat aquesta preocupació concreta”.
També a Illes Balears
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
- Denuncien diverses irregularitats en la gestió de la Policia Local de Calvià
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.