TW
0

La Direcció General de Consum de la Conselleria de Salud i Consum ha obert un expedient informatiu a la naviliera Iscomar en el qual sol·licita que confirmi si ha eliminat “realment” el trajecte Denia-Eivissa-Formentera, arran de les notícies aparegudes en relació amb la supressió d'aquest recorregut. Així mateix, insta a la companyia a aclarir si, en el supòsit que hagi eliminat la línia, ha avisat prèviament els usuaris que ja havien reservat passatge amb la suficient antelació.

Segons Consum, en el marc d'aquest expedient informatiu, Iscomar ha d'indicar si ha informat l'opinió pública de la supressió del trajecte i si ha tornat l'import de les reserves que els passatgers havien fet efectives.

Tal com va explicar la Direcció General, el departament està treballant en l'atenció als passatgers del transport marítim i, entre les actuacions que desenvolupa, destaca la preparació d'una normativa per regular uns drets mínims dels passatgers en el transport interinsular marítim. El projecte de decret està pendent del dictamen del Consell Consultiu com a pas previ a la seva aprovació per part del Consell de Govern.

D'altra banda, va recordar que lidera la iniciativa en l'elaboració d'una normativa de caràcter estatal que reguli els drets dels passatgers que utilitzen el transport marítim. A més, Consum ha sol·licitat al Govern central que insti a la Comissió Europea a iniciar un reglament comunitari per defensar els drets dels passatgers de transport marítim a nivell europeu, similar al qual ja existeix dins de l'àmbit del transport aeri.