TW
0

Les noves executives del PSIB-PSOE i del PP balear es reuniren ahir en una cimera –"històrica" arribà a dir Francesc Antich– que estigué marcada per les investigacions sobre corrupció política que copsen l’actualitat de les Illes. Amb tot, socialistes i populars no arribaren a cap acord concret més enllà de mostrar després per separat la seva preocupació i la voluntat d’eliminar aquests casos de la vida pública, però per diferents camins.

En el costat més preocupat, la presidenta del PP, Rosa Estaràs, demanà formalment als socialistes que si en el futur tenen coneixement de més casos en els quals hi hagi indicis de la implicació d’algun dirigent dels populars, que se’ls faci saber al mateix temps que es remeti la informació a la Fiscalia "perquè puguem prendre mesures tan aviat com sigui possible i expulsar les persona implicada si així es demostra".

Estaràs hauria demanat sobre nous casos a la mateixa reunió, encara que això no transcendí. Negà en públic que en el PP estiguin molests per l’actuació del Pacte en la revisió de la gestió feta pels populars, però reclamà que les auditories es duguin a terme "a totes les institucions" i apuntà, sense anomenar-lo, al Consell de Mallorca.

El secretari general del PSIB-PSOE constestà després a la líder dels populars que "les auditories no s’han inventat ara" i que per a les altres institucions, com els ajuntaments o els consells, hi ha altres controls que fan la Sindicatura i el Tribunal de Comptes. "No totes les situacions es desprenen d’auditories, perquè en alguns casos no hi havia ni un expedient que donàs suport a les despeses", afegí. Així mateix recordà que el seu Govern prepara una llei per donar més transparència a la gestió de les empreses públiques autonòmiques.

La crisi econòmica i les negociacions amb l’Estat foren altres qüestions que es tractaren ahir i en les que s’aprofundirà en una nova reunió que mantindran Francesc Antich i Rosa Estaràs dimarts que ve al Consolat, aquesta vegada com a president del Govern i cap de l’oposició, respectivament.

El president prepara la remodelació

El president del Govern continua sense fer públiques les seves intencions respecte de la remodelació que haurà d’empendre en el seu gabinet arran de la imminent sortida de la portaveu i consellera de Treball i Formació, Margarita Nájera.

El Consell de Govern podria aprovar aquest mateix divendres el seu cessament perquè sigui anomenada comissionada del Govern central i gerent del Consorci de la Platja de Palma.

Segons avançà el mateix Antich, els canvis podrien ser mínims i limitar-se a cercar una substituta –dona– per a Nájera que sortiria de les actuals direccions generals del departament. Altres fonts apunten que Antoni Manchado seria qui mantindria la ‘quota’ de Calvià, i fins i tot altres que informen que Antich aprofitarà per rellevar la consellera d’Interior, l’eivissenca María Àngeles Leciñena.

En qualsevol cas, el conseller de Presidència, Albert Moragues, serà el nou portaveu.